Gå til innhold

Ang. urinprøve hos legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen imorgen. Det er ingen telefontjeneste der denne uken så får ikke spurt der.

Jeg har time kl 15. Burde jeg ta urinprøven om morgenen og ha med den eller ta en ny når jeg kommer? Da vil jo denne være relativt "ny" siden jeg går på do minst en gang i timen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er best, men er vel kanskje best med morgenurin selv om den ikke er 'fersk'? Jeg gjorde ihvertfall det når jeg var hos legen.

Skrevet

Urinprøven skal vanligvis tas av morgenurin. Konsentrat framfor ferskvare altså ;)

Skrevet

Ta morgenurin og oppbevare den kjølig. Blir kanskje grumsete etterhvert, men det gjør ingenting.

Skrevet

har akkurat hatt samme dilemma, så jeg ringte og spurte :) flaks :)

de skal alltid ha morgenurin, den mest konsentrerte urinen sånn at ikke små tegn på ting blir oversett pga hyppig dobesøk og dermed svakere prøver...

du tar prøven på morgenen, midten av strålen, ikke det aller første( visste du sikkert) og setter den i kjøleskapet faktisk. tåler ikke å stå i romtemp i mange timer :) noe med florering av bakterier osv.

håper dette hjelper :)

Skrevet

Hi her.

Ja det er jo eneste tid på døgnet urinen har vært der i mange timer.

Flyr jo på do som bare det om dagen så er redd det liksom bare blir utvannet urin om jeg tar det der.

Hvis jeg tar morgenurinen så ligger jo den i en beholder hele dagen. Tror jeg gjør det sånn så kan jo legen si hva som er best når jeg kommer.

Vil nemlig at resultatet av denne prøven skal bli så riktig som mulig siden jeg har vært så mye dårlig i det siste.

Takk for svar!

Skrevet

nadialinnea

Så fint at du fikk ringt og spurt! Jeg satt lenge og funderte på det her.

Men da vet jeg hva jeg skal gjøre. Bruker morgenurin.

Men setter den ikke i kjøleskapet på jobb:)

Har den i bilen i garasjen, der er det veldig kjølig.

Takk for tips!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...