*Rutletutt* Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jeg håper noen kan hjelpe meg...holder på å bake gulrotkake, og i oppskriften står det at hele deigen skal helles i en rund form på 24cm og stekes i ca 50 min....jeg har helt deigen i to 26cm former (for å slippe å dele den opp etterpå) og lurer da på om det er noen kloke damer (eller menn!) som kan si meg hvor lenge kakene skal steke da?
Monajenten Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Tja, vil tippe en halvtimes tid, da steketiden alltid er litt lengre enn det som står:-) Men sjekk etter 20 min eller noe, du kjenner fort om den er ferdig eller ikke.
~**nuttis**~ Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Du tror ikke de blir tørre når du deler den i to former sånn da..
3 har blitt 4 Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 det funker ikke å steke den i to former!Da blir den veeldig tørr.Hell d tilbake i en form du;-)Ps;gulerotkaker blir som regel veldig høye,så den er enkel å dele,-)
*Rutletutt* Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2008 Uff...det blir jo et styr...tenkte jeg var så lur jeg nå;o/ Men uansett er jo formen min litt større enn den i oppskriften - må jeg steke den litt kortere da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå