Gå til innhold

Hodet festet, fremdeles "høy" mage...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll hos legen idag, er 35+2, og han mente at hodet var festet. Magen er likevel veldig "høy", dvs at lillegutt trykker/sparker endel på lunger og ribbein.

Noen som vet om jeg fremdeles kan vente at magen synker litt de neste ukene? Det er til tider veldig ubehagelig når han ligger så høyt, og jeg hadde trodd at det skulle bli litt lettere når hodet festet seg? Kanskje det bare er ønsketenkning, hehe! :-)

Takknemlig for alle innspill/erfaringer... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hodet til babyen er festet så kjenner legen/jm din det veldig godt=) Så det kan jo være at han ikke har sunket helt enda.

Jeg er selv i uke 36 å magen min sank i uke 32, å da var hodet festet. Nå kjenner jeg ikke lillemann opp under ribbeina lenger, men mer ut på siden. Noen ganger kjennes det ut som om at han er på tur rundt ryggen;D

Skrevet

Hei. Jeg mener å huske at jeg fikk vite at hodet hadde festet seg rundt uke 33. Etter det synes jeg at magen gradvis har fortsatt å synke. Har stadig fått kommentarer på at magen har sunket enda mer ned. Nå er jeg tre dager på overtid og magen henger virkelig "lavt"... Jeg vil derfor tro at du vil oppleve at magen synker mer ned enn der den er nå. Jeg er førstegangs så jeg kan jo ikke garantere at jeg har rett, men dette er i hvertfall min erfaring. Håper det blir bedre for deg etter hvert!!

Skrevet

Hei;)

sist svangerskap festa hodet seg i uke 36. magen var like høy som den alltid hadde vært. Den sank aldri, å tulla sparket meg en siste gang før hun kom ut.

Så det kan hende det blir sånn ut svangerskapet..

Skrevet

da æ va hos legen nu sist uke36+3 sa han at hode lå ned men sa ingenting om de var festet!? men magen min har sunket VEELDIG! heh...føl nestn at hele maven har krympa...vil de da si at ho har fæsta seg?

Skrevet

Jeg er 37+6 og magen har enda ikke sunket.

Var hos jm for 1,5 uke siden og da var ikke hodet festet enda.

Blir spennende å høre på torsdag.

Har sett fram til at magen skal synke i hvertfall 1 mnd nå,er ikke behagelig å ha den så høyt,men nå er det bare litt over 2 uker til termin så nå måååå det vel skje snart.

Når er det vanlig at hodet fester seg?

Skrevet

Min baby festet seg i uke 36, men magen min er fremdeles veldig høy, 2 uker etter :)

Skrevet

Nei. Legen vil prøve å "vri" forsiktig der han kjenner babyen har hodet, sitter det ganske så fast er det festet, får han til å bøye det litt er ikke festet:o)

Skrevet

hei!

jeg er 38+ 2, og hodet har nå nettopp festet seg, men magen er kjempehøyt enda- euu er mange spark her oppe nå:) skulle gjerne sett at den sank litt, men men, man rår ikke over det selv.

Skrevet

fikk aldri vite at hode var festa før jeg kom på sykhuset å skulle føde, men her på røst har vi jo for tiden et par inkompetente leger som ikke bestandi har peiling på hva de driver med!! fødde 4uker og en dag for tidlig sist gang ifølge ul-termin, så blir spennende å se hva tulla vår skal finne på å gjøre!! Er i såfall gørr lei nå!! fikk jo bekkenløsning pluss at jeg veier alt for mye, så ekke helt enkelt denne gangen nei!! å ha en krabat på 17mnd å holde øye med er ikke bare bare!! Er glad jeg bor nært mamma!! :) uten henne og pappa har ikke dette gått særlig bra da sambo er på jobb 8dager i uka!! og hjemme 6!! :\

Skrevet

Er du fra Røst?! Hehehe:D Samboeren min er fra Værøy, jeg er også halvt Værøyværing:o)

Skrevet

Takker for masse svar... Ser ut til at alt håp ikke er ute, og at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom festet hode og "nedsunket" mage. :-)

Satser på at det bedrer seg snart, i denne varmen er "høy" mage i grunnen det som er minst plagsomt, hehe!

Lykke til, til alle oss som nærmer oss med stormskritt... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...