metaMORfose Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 spiser dere rundt bordet, samlet som en familie? Ser jo rundt meg at fler og fler lar ungene spise foran tv til alle måltider. Naboungene gjør det, og noen¨på min side av familien. Jeg selv er bare ikke vokst opp sånn og vi spiser felles frokost og felles middag og ofte også kveldsmat rundt kjøkkenbordet. Mange av barnas venner synes vi er hyggelige foreldre fordi vi snakker med barna. Det skremmer meg at det ikke er vanlig. Men ingen regel uten unntak, i helga hender det vi spiser foran tv og ser et felles program/barne-tv/dvd. Ingen fanatiker, men det får meg til å tenke når vi får slike tilbakemeldinger.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Middagen spiser vi alltid på kjøkkenet rundt bordet sammen. Frokosten gjør vi det i helger og når jeg har fri på formiddagen. Når jeg skal på jobb om morgenen tar jeg maten med meg, og lillemor får mat med seg i barnehagen. Aner ikke hvor samboer og eldstemann inntar frokosten da. Kveldsen spiser lillemor oftest i stua forran barne tv. Eldstemann sitter i stua eller på kjøkkenet når han spiser, har litt med å gjøre hva han har på brødskiva. På lørdager spiset vi alltid pizza til barnetv i stua. men samlet rundt bordet da og.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er også av den oppfatning av aat mat spiser vi på kjøkkenet. Er ikke vant med noe annet hjemmefra. Det var utrolig sjelden vi spiste inne i stua der. Her sklir det litt lettere ut. Men spiser som regel allti frokost og middag på kjøkkenet, men så hender det at barna får kveldsmat sammen med barnetv. Men angrer på dette hver gang egentlig.. Har lyst til å holde meg til å spise inne bare på lørdagskos:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Vi spiser alltid ved kjøkkenbordet,alle måltider, bortsett fra når vi spiser taco eller pizza, da sitter vi på stua. Vel og merke, nå sitter vi på stua til ethvert måltid i påvente av ett kjøkken...hehe:P
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Så lenge vi spiser med ungene så spiser vi på kjøkkenet eller spisebordet. men når barna er i seng så spiser vi på stua forran tv'n. =)
blond Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Vi spiser middag sammen. Som regel sitter vi sammen med ungene når de spiser kveldsmat. Da tar jeg en kopp te eller litt mat. Det er vanligvis for kort tid mellom middag og kveldsmat til at jeg er blitt sulten igjen. I helgene spiser vi som regel to måltider sammen. Med ungene spiser vi nesten aldri foran tv'n. Vi vil at barna skal kjenne smaken i maten og ikke bare dytte mat i munnen og ikke legge merke til om de blir mette. Dessuten er måltidet et samlingspunkt, en hyggestund. Kan ikke se tv samtidig, blir ikke noe fellesskap av det. Vi kommer sikkert til å gjøre det annerledes når de er større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå