jente,jente, ? Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Var på stranda i dag, og selvsagt var det MASSE folk. Men her vi bor er ikke stranden så ille stor, og man har god oversikt likevel. Unger og voksne bader og koser seg . Jeg sitter i skyggen og mater minstesnuppa i det det kommer en dame löpene opp av vannet og skriker "ring ambulanse... ring ambulanse" I det ho skiker ser jeg ho holder en liten livlös blå kropp i armene. Jeg kjente jeg fikk ilinger i hele kroppen. Raskt samler det seg folk rundt, og det blir starter gjennopplivning mens ambulanse er på vei. Etter en liten stund våkner denne lille jenta til liv og begynner å gråte. Gud, for en lettelse som senket seg over stranden da.. Men da kom spörsmålet: Hvor er mamman og pappan til jenta?? Alle stod jo rundt og prövde å hjelpe til og hente tepper osv, men ingen kjente henne.... Etter en ringerunde hit og dit klarte noen til slutt å få tak i mamman som var i butikken for å kjöpe is (300 m unna). Jenta og mamman dro i vei med ambulansen, mens resten av strandgjestene satt igjen med en stor klump i magen. Dette var skikkelig ekkelt og kunne gått skikkelig ille. Trodde ikke det skulle gå bra da jeg så denne blå lille kroppen damen holdt i armene. En liten ting til slutt: ALDRI GÅ FRA BARNA PÅ STRANDA OG FÖLG MED PÅ DEM HELE TIDEN!
☆Anonymia☆ Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 huff nå fikk jeg helt frysninger.. JA PASS PÅ BARNA DERES.. Huff og huff...
Tøysetipp Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Jeg tror ikke folk er riktig navla. For en skrekkelig opplevelse, som heldigvis endte med skrekken.
du og jeg og vi to Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Uff, så fælt! Godt det gikk bra! Synes ikke is er verdt blå barn... Litt stygt sagt, men trodde ikke folk var så korttenkte. Godt for dem begge at det bare ble en lærepenge for mammaen. Tenk så ille det kunne gått!
jente,jente, ? Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2008 Ja, det er helt vannvittig. Man går ikke bra et lite barn alene i vannet. ALDRI!!
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Uff, så ekkelt. Bra det endte godt, håper mamman har fått en lekse.
Mamma til to tette Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Huff for en opplevelse og tenk den dårlige samvittigheten moren har som ikke fikk det med seg en gang. Jeg har selv skikkelig vannskrekk etter en nær-drukningsopplevelse i barndommen så kommer nok ikke til å slippe pjokken ut av verken armer eller synet til han er sånn ca 26 år...
du og jeg og vi to Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Nei uff, jeg tenkte kanskje 25 år - men kanskje 26 er enda tryggere? Har virkelig ikke lyst til å slippe han av synet, skjønner jeg må bli litt tøffere etterhvert, men...
PAVEEL Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 uff, helt grusomt. denne mamman BØR ha dårlig samvittighet! hvor gammelt sånn ca var barnet da?
jente,jente, ? Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2008 Vanskelig å si, men jeg tipper sånn 6-7 år..
metaMORfose Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Jeg tar ikke øynene vekk fra vannet mer enn to sekunder om gangen jeg. Ser mange på stranden som soler ryggen (ligger på magen), for eksempel, uten sjans til å se vannet. Ungene er små og kan ikke svømme - hva tenker de på. Moren min reddet ei jente som lå livløs i vannet en gang. Fikk så hatten passet av foreldrene. De skjønte ikke at barnet hadde mistet bevisstheten og skjelte ut moren min som hadde ristet liv i jenta. Selv da noen sa det til dem gikk det ikke opp for dem. Skremmende.
PAVEEL Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 herrefred.... skjønner godt at dette setter seg på netthinnen din. TAKK GUD for at hun overlevde..
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Jeg går ikke fra jentene i badekaret engang jeg... Selv ikke når det er lite vann...
du og jeg og vi to Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Nei uff, små barn kan jo drukne selv i noen cm dypt vann.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 28. juli 2008 #15 Skrevet 28. juli 2008 Åhuff, fikk frysninger av å lese dette, godt å lese at det gikk bra!!!!
jente,jente, ? Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. juli 2008 Huff, ja. Har fått höre nå etterpå at jenta er sendt med helikopter til större sykehus.. Håper bare det går bra med henne. Også var hun ikke 6-7 år som jeg antydet, hun er 5!!!!!!! Herregud.. Gå fra et barn på 5 år alene i vannet. Kommer ikke over dette jeg.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 28. juli 2008 #17 Skrevet 28. juli 2008 Men i Fanden!?!? Ingen forlater vel ungen på stranda??? Er det mulig? Jaja, vi kjenner jo ikke hele historien, kan jo være hun hadde avtalt med noen andre å se etter henne. Men en livvakt som ble intervjuet på TV2 i går, kunne fortelle at mange foreldre satt med ryggen til vannet, gjerne med ei avis, men ungene badet....... :0(
Leirha Skrevet 28. juli 2008 #18 Skrevet 28. juli 2008 Å herreminjesus så forferdelig opplevelse, får helt tårer jeg. Takk gud for at vi bryr oss i dette landet, at hun ikke bare hadde liggetd er i vannet uten at noen tok affære! Hvor gammel var denne jenta da? Hun virka ikke som gammel nok til at hun kunne få være aleine på stranda. Slik skjer o så fort og så uventet. Jeg lar ikke min 11åring bade uten tilsyn. Jeg kikker hele tiden bort. Kanskje er jeg sær, men tenk hvis??? Guttene mine er det kjæreste jeg har jo.
*Rutletutt* Skrevet 28. juli 2008 #19 Skrevet 28. juli 2008 Å herregud så ekkelt! Kan ikke forstå hvordan den kan falle noen inn å gå fra ungene sine på den måten - men nå har hun vel lært....
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #20 Skrevet 28. juli 2008 Ja, enkelte må visst lære på den harde måten... Utrolig bra det gikk fint med jenta. Viktig oppfordring i disse tider.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #21 Skrevet 28. juli 2008 Huff, så ille :( Håper det går bra med den lille jenta!! Tøff lærepenge det der ja.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #22 Skrevet 28. juli 2008 Hadde folk passa godt på ungene sine så hadde det snart ikke vært drukkningsulykker. Håper virkelig den mora og andre voksne lærde av den hendelsen, og håper virkelig at ungen ikke fikk noen varige mèn av det stakkars lita.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #23 Skrevet 28. juli 2008 herregud så grusomt.. fikk tårer i øya og frysninger her nå jeg.. utrolig vemmelig.. Så bra at det gikk bra!!!!
jentebanden Skrevet 28. juli 2008 #24 Skrevet 28. juli 2008 Herregud, så forferdelig! Jeg liker egentlig ikke å være på stranda, har alltid en ørliten frykt i bakhodet for at noe skal skje. Ei på jobb sa at jenta var hjemme alene i dag, og kjedet seg, så hun kom til å dra på stranda. Jeg lurte på om hun skulle dra alene, og hun sa at det gikk da bra. Hun er 10 år. Tenk om det skjer noe da? Skal man bare stole på at andre er der og passer på?
SOL*SOL Skrevet 29. juli 2008 #25 Skrevet 29. juli 2008 Har hatt mangen uhyggelige opplevelser på stranda dei siste to åra her på Hawaii. Jeg har reddet to små barn fra drukning, men har aldri funnet ut hvem foreldrene var. Har aldri fått så mye som et lite takk. Ene gangen spurte jeg en jente som var en venninde av den "nesten druknet " om hvor foreldrene var, hu pekte oppover mot parken, innimellom noen trœr der det var en stor gjeng folk og grillet. Ikke en eneste en av dem passet på barna som badet. Min far, som var på besøk i vår har også reddet små barn, helt utroligt. Ingen voksne i nœrheten da heller. Han var veldig overrasket og lei seg for at noe slikt kunne skje. Jeg følger med som en hauk når jeg er på stranda med mine to små. De har også på seg vester, men jeg stoler ikke på dem ...den eldste jenta veit hvordan den kan taes av. Ikke snu ryggen til Mammaer og Pappaer. Det tar ikke mange sekundene før ulykka har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå