Tobarnsmor:) Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Hei, alle fremtidige mammaer! Idag er jeg 30 + 2. Veide meg istad. Hadde lagt på meg 12 kg!! For meg som er kun 148 cm høy, er dette mye! Er det vanlig å legge masse på seg fremover nå? Eller kan jeg regne med at det holder seg cirka sånn? En venninne av meg sa at man a på seg mest ifra ue 10- 21. Stemmer det?Je ghar lagt veldig på meg nå da. Det verste er vel det at jeg ikke har noe vann i kroppen å skylde på ennå heller! ;(
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Babyen legger jo mest på seg på slutten, kanskje 1,5-2kg siste 10ukene. Ellers er det vel individuelt. Selv har jeg gått opp 13,4kg til uke 31. Mye er vann. Med første så la jeg på meg 13 totalt, da var det plutselig at jeg hadde gått ned 3kg på en mnd da jeg var 6-7mnd på vei. Med nr 2 hadde jeg lagt på meg 11kg til uke 20, totalt 30. Du kan nok regne med at ca 10-12kg går rimelig kjapt av etter fødsel, babyen, fostervann, vann i kroppen, blodomløp og morkake veier jo litt tilsammen
Tobarnsmor:) Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 hmmm.. håper bare det ikke blir alt for vanskelig å gå ned! en venninne av meg gikk opp nesten 30 kg, og ho gikk bare ned 5-6. Resten måtte ho slite med, og sliter visst ennå! ;(
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har lagt på meg veldig gradvis fram til uke 32, da hadde jeg gått opp 9 kg. Fra uke 32-36 har jeg lagt på meg 3 kg!! (hjelp, nesten en kilo i uka).. Men, det er jo nå vannet begynner å komme pga varmen, og babyen skal jo legge på seg... Så lenge det er svangerskapskilo, så ikke stress. Disse går du fort av deg. Det er verre om du har spist på deg disse kiloene, da må man jobbe så mye hardere for å gå de av etterpå=(
minou Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 ikke minst fordi man får så innmari god apetitt når man ammer...og aldri tid til å lage seg noe skikkelig mat! De første ukene etter fødsel spiste jeg to skiver brød etter hver amming, men gikk ned for det. Så jeg tok av lett de første ti kiloene etter førrige svangerskap, men så begynte sommmersesongen og en av bim-vennene mine fikk meg hekta på en fantastisk dekaff-is-latte-med-karamell-saus....og vips begynte kiloene å strømme på igjen:-) Det er lett å legge seg til dårlige vaner når man går hjemme og slenger...man fortjener jo så innmari noe godt:-)
babygullz <3 vilde Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har lagt på meg 13-14 kilo i løpet av svangerskapet( skriver 13 -14 fordi jeg tror kanskje jeg har gått opp 1 kilo eller 2 siste dagene pga varmt åsånn... men har ikke veid meg siste dagene nå pga d bare gjør meg stressa og hysterisk og ender med hyl og grin=p) I morgen er jeg 30+0 og har ca 10 uker igjen t termin... klarer egentlig ikke å forestille meg at jeg skal ESE ut de siste 10 ukene...men man vet jo aldri..kanskje jeg får elefantarmer, Max mekker-rompe og Thomas toget-bollekinn!? Jeg er bare 158 cm, så er jo ganske lav og 13-14 kilo er MYE på meg..jeg regner med å gå opp 4 kilo til, minst.. syns d er ekkelt, ubehagelig, og føler meg supernasty enkelte dager når jeg ser cellulitter på steder jeg ikke hadde no "steder" før engang:p har litt vann i kroppen( får meg til å føle meg myyyye bedre når jeg kan si at hvertfall noe av d er vann, og ikke alt er bare flesk!) og jeg håper og tror at hvertfall 8 kilo forsvinner ved fødsel, og at det som er fett tar meg maks 6 mnd å få av... jeg har planer om å jogge ut t heeeelvete når jeg har født, hvertfall minst 3 ganger i uken. og spise sundt ved siden av så tror jeg ikke gravidfettet blir noe problem å få av.. d ska nok få fart på seg:p
biie Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 hei jeg har lest et sted at de flest legger mest på seg fra uke 17 til 24ca. dette stemmer bra på meg, 9 av 11 kg har kommet mellom uke 15-26. Men vi er alle forskjellige:) jeg er 27+3 nå. dette er mitt andre svangerskap, og de har vært veldig like til nå.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 hva er vanlig å legge på seg da? har gått opp 10kg og er i uke 35
NormaJean Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 jeg er i uke 36 og har gått opp nesten 16 kilo:( veide 52 kilo før svangerskapet. tipper en ca 3-4 kilo til jeg. strekkmerkene har kommet også, på rumpa mi. ikke så veldig fornøyd.
biie Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 infoen jeg har er fra svangerskapsboken fra sandviken. måtte sjekke om det var riktig det jeg husket og skrev lenger opp på tråden, og det var det. første 3 mnd kan vekten gå litt opp og ned, fra uke 17-24 mest økning, og siste tri. mindre økning. gjennomsnittlig vekt økning er fra 10-16kg. er du undevektig trenger du kanskje noen kg ekstra og noe mindre om du er overvektig. men det finnes sikkert andre statistikker.
ChellBell - har født! Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 Jeg håper også det er tilfelle, at vi går opp minst nå i 3. tri.. hvis ikke må jeg slanke meg Nå har jeg ikke tenkt å gå opp mer i vekt! Jeg er 1.74 så kiloene ligger godt spredt, men jeg føler meg supernasty og kommer aldri til å gå gravid om sommeren igjen i hvertfall. På lavkarbo diett raser kiloene av, så det har jeg tenkt så fort hun lille her kommer ut. Tror ikke det er noe problem for noen av oss å gå ned denne vekten hvis vi bare vil )
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Heisann! det er nok nå du skal legge en del på deg ja. Jeg aner ikke hva jeg har lagt på meg, så er derfor litt spent på neste kontroll, hehe. Har ikke vekt hjemme, og det er sikkert like greit:P Sist kontroll for 3-4 uker siden var totalvekta opp 8,5 kg. men tror den har økt betydelig nå, ettersom jeg ikke har vært verdens sunneste i ferien:P Så jeg må nok reine med i hvertfall 15-18 kg. opp, og jeg er 1.58 høy.
jente Skrevet 29. juli 2008 #13 Skrevet 29. juli 2008 Hei,, Du burde ikke tenke så mye på vekten, hvis du ikke da spiser usunt "hele" tiden,,, Og det er det vel ingen av oss som gjør... I mitt første svangerskap la jeg på meg 35 kilo, andre la jeg på meg 25 kilo og nå har jeg 4 uker igjen og jeg har lagt på meg 18-19 kilo. Jeg er 165 høy.. Ingen svangerskap er like, heller ikke oss mennesker,,, Så noen legger på seg lite, mens andre legger på seg mer... Ta det som det kommer, vekten kan du endre når barnet har kommet ut, og hvis du skal amme er det greit å ha noe å gå på.. Du har da ikke lagt på deg så mye du da.. Leser man i disse svangerskapsbøkene er det vel gjennomsnitt som er på 12 kilo å legge på seg under svangerskapene... Men, legen min sa, legg på deg 20 kilo, det er helt normalt... Ditt nærmer jeg meg jo med storskritt også.. Ikke besvisst, men jeg har en del vann i kroppen,,, Tenke heller på at barnet ditt vokser og det er jo det beste... Om man legger på seg mest i fra uke 10-21, vet jeg ikke, jeg tenker heller mer mot slutten av svangerskapet jeg da .,, Fra uke 30 og oppover,, Da veier jo barnet mer, og man selv blir som regel tyngre.. Vet ikke om dette ga noe mer svar, men jeg sier det igjen,,, Nytt svangerskapet og ikke tenk så mye over de kiloene du har lagt på deg... De kommer nok til å gå av igjen,, Ha en findag, tross varme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå