Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hoff tror man e supermann avogtil,har styrt sånn i dag at bekkenet mitt tok nesten kveld her.. har logger på sofan nå i 2 timer og kunne nokk ha logget der resten av kvelden ,må vel bare innse at for en stund så tåler man ikke å gjøre like mye som før ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, sånn er jeg og. gjør masse på morgenen som regel, først kommet i gang vettu så er det best å fortsette.... men såååååååå....au!!!au!!! nesten så jeg dør litt.

og med to stk på 2 og 4 år så begrenser det seg hvor lenge man "kan" sitte rolig og.

blææææææææ

Skrevet

oi oi ... er gla for at jeg har bare meg selv å tenke på akkurat nu. hadde nokk ikke kunne ha logget på sofan så lenge av gangen da.. ja åsså når man er kommet så godt i gang så klare man ikke å slutte heller..

Skrevet

haha, blir nok din tur og ja til å ha flere;-) men jeg er jo vant til det så det blir jo en del av livet:-) så har det vel ikke noe verre jeg;-) like stor overgang å gå gravid første gangen å ha vondt også.

når har du termin da?

vet du hva du får?

Skrevet

hehe.. ja blir nokk min tur også å ha flere når man går tjukk.. har termin 27 nov og vi vet ikke ka det blir ,lillingen snudde ræva te og holdt seg foran øran ,var ikke noe intr i å vise seg fram . men vi skla nå på en privat ul og får håpe dem klare å se det da,ellers blir æ jo litt skuffa.. men vi har en stor jente følelse ,så blir veldig overaska visst det e en gutt som e der inne ;) du da ?

Skrevet

jeg har termin 3.nov:-) vet ikke hva det blir, ville ikke vise seg frem på ordinær ul, men skal på 3d ul i kristiansund 6.aug så da SKAL jeg se det om jeg så må flytte på den selv;-)

Skrevet

hehe... ja her skal vi også se ka det blir ellers blir æ sikkelig skuffa .. hoff jaja . kjenner du mye liv da ?? her e det full rulle hele tiden nesten synes jeg.. litt stille når jeg er på jobb men resten av tiden er det aktivitet. sikkelig kos å kjenne ;)

Skrevet

ja, babysen er aktiv ja. i natt gikk brannalarmen i huset vårt, er seriekoblet og noe galt med den..... døde jo i 10 sek når jeg hørte den ule, heldigvis slutta den igjen. og etter å ha sjekka alle rom gikk jeg å la meg igjen (et under at ikke ungene våkna forresten), babysen var visst blitt stresset av aktiviteten min og adrenalinet mitt.... heeeeeeeeelt turbo! måtte synge "trollmor" sangen til den og stryke meg over magen sånn at den roa seg:-) stakkars:-) men litt kos ble det da selv om det var veeeeelsig skummelt m alarmen!

Skrevet

så søtt da,at babyen roa seg ned da me litt trøst i fra mamman sin så ble alt såre bra,tenkt at dem reaggere sånn i mors liv. helt fantastisk. e også begynnt å snakke litt til den, i sær nå når barne far er borte på jobb så snakker vi en del på kveldan ,e mye kos me det og ikke føler man at man e aleina heller mere sånn som man gjorde før han sambo reiste på jobb.

Skrevet

ja så på novklubben at mannen din jobber borte også. sjøen el?

det gjør min, er på fraktebåt rundt norskekysten 4, 4 ordning... blir spennende å se om han blir hjemme når babysen kommer:) litt vanskelig det der, 1.mann kom 14 dager på overtid, satt igang, mens nr 2 kom 10 dager før termin med at vannet gikk...

de to har en annen pappa da.

Skrevet

jupp stemmer,han jobber og 4 på og 4 av ,så han går jo av 1 uka etter termin dato,så er fryktelig spent på om jeg må dra aleina eller om han er med når det skjer. var nå hos jordmor idag og alt vel me lilligen våres ;) faktisk første gang jeg har vært hos jordmor,da det er store køer her . Er mannen din borte på termin dato? gu du er heldig som har født før altså ,du vet no sånn noen lunde hva du skal i gjennom.Jeg er utrolig spent på hvordan det skal bli på sykehuset,har aldri vært innlagt før eller vært sjuk i den forstand. ikke det at man er sjuk når man er gravid ,men jeg tror det er den følelsen av å ikke ha kontroll som jeg frykter mest.

Skrevet

oi såpass ja, får han ikke bytta litt på turnusen da el ordnet seg med en reserve...tenk om du får 14 dager før termin da så kommer han ikke hjem før om 3 uker liksom.

har du ordna deg med noen som kan være med deg da? jeg hadde med min mamma på fødsel nr to for xn var også sjømann og den helga jeg absolutt ikke kunne føde skjedde det seff;-) han fikk heldigvis tak i en vikar dagen etterpå så han kom da:)

mannen min nå kommer hjem uken før termin tror jeg....el iallefall skal han stå en uke ekstra neste tur så han får flytta litt på turnusen...

men om han ikke blir med på fødselen er det kjekt om han kan komme hjem nesten med en gang for å være sammen med oss. og få litt tid sammen.

ja, jeg vet hva jeg skal igjennom med tanke på fødsel, men er jo min 3. så du ser jo at jeg ikke er heeeelt bortskremt:-)

jeg er en kontroll freak, er redd på båt fly og sånne ting pga at jeg ikke har kontroll selv. under fødslene mine har jeg aldri følt at jeg ikke hadde kontroll på en måte, kroppen jobber jo og gir deg klare signaler på hva den vil. den styrken vi får da er helt utrolig! da går vi tilbake til det primære og blir urkvinner. høres sikkert litt banalt ut, men sånn er det virkelig. jeg har ikke brukt epidural på noen av de, kun akupunktur og lystgass. lyst på epidural denne gangen da, for dette er sistemann og da vil jeg prøve det;-) rar sjø hihi;-)

jeg har heller aldri vært syk i de forstand at jeg hadde vært på sykehus før.... så det var faktisk veldig spennende å ligge der haha. ny opplevelse for oss:-)

om det er noe du lurer på ang fødsel og sånne ting både i svangeskap og etterpå liksom så ikke nøl med å spørr altså:-) svarer på alt, for jeg VET at det er mange tanker som svirrer rundt altså:-)

Skrevet

nei tunusen får han ikke byttet,men han har jo krav på 2 uker i forbindelse med fødsel da. men vi får se ka som skjer,joda har ordna me søster mi ,men ho bor jo sør på så visst der skjer veldig fort så e ho jo 150 mil unnav. vi bor da i tromsø . men har også snakka me ei veinnina som bor her i området og ho vill gjerne være me så jeg slepper å være aleina når det skjer. veldig greit å ha noen med seg som man kjenner litt og som har vært i gjennom det selv . hmmm ja speennanes blir det i hvertfall. æ har no tenkt litt og vill ikke ha så mye smertestillanes heller prøve litt uten ,er mere åpen for akupunktur og lystgass enn den epiduralen.. hoff ingen som får kommer borti ryggen min ,den e veldig hellig ;) hehe.. men ikke bare det ,liker egnerellt ikke å tilføre kroppen noe den egentlig kan ordne med selv. så håper jo på en fødsel der jeg kan han full kontroll og kjenne selv . men det er vel spesiellt første gangen uannsett da. men heldigvis så finnes det utrolig flinke personall der borte .

joda æ skal nokk rope ut visst det er noen æ lurer på . håper det ikke gjør noe om æ skriver litt på dialekt ? går automatisk det der ;)

ja vi får krysse firngran på at vi får me oss de mannfolkan på føden ;)

Skrevet

hihi, ikke noe problem om du skriver på dialekt, den er lett forståelig;-) tror du heller må satse på venninna di enn søstra di, er noen mil å dra da, og selv om man kan drømme om å klipe igjen så;-)

Skrevet

uff nei, det må du ikke, kjedelig å bare ha seg selv å prate med og kjefte på....kan gå en god del tid vettu....

jeg hadde ikke klart meg uten noen, bare det å ha noen å dele det med etterpå også er kjekt.

Skrevet

ja det tror æ og at det e.. må vel røkke med mæ noen visst det skjer når han e borte ;)

Skrevet

haha, finne en mann på gata liksom;-)

du får henge opp en lapp på bua da vettu, etterlysning!!! noen som vil være med på fødselen min??

Skrevet

hihi.. den va ikke dum du ;) sikkert mange frivillige da .. not !! hehe har jo en kompis av sambo som meldte seg frivillig me en gang han hørte at sambo ikke e her når termin e ;) så søtt av han da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...