Gå til innhold

Fallskermhopping???? Er jeg gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel mer eller mindre blitt invitert til å hoppe ett tandemhopp i forbindelse med en bursdag. Da er jeg rundt uke 12. Er det helt høl i hue eller er det ingen risiko med det? (bortsett fra at skjermen ikke åpner seg vel å merke!)

Har skrekkelig lyst da! (men, er det farlig gjør jeg det selvfølgelig ikke!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn rent bortsett fra at jeg overhode ikke forstår de som i det hele tatt vurderer å hoppe ut av et fly som fungerer, så er du nok ikke gal nei ;-) Kan ikke se at det skal være et problem for fosteret å rase mot bakken i gud veit hvor mange kilometer i timen. Bedre å gjøre det i første trimester enn de påfølgende skulle jeg tro. Nå er jo babyen veldig godt beskyttet inni der. Det bremser vel heller ikke ubehagelig raskt når skjermen løses ut.

Kan ikke se at det er noe problem.

...men det er helt sikkert noen som er uenige med meg ;-)

Skrevet

Da ville jeg hørt med legen min først i tilfelle. personlig, hadde jeg ikke tørt å gjøre det, men jeg er pinglete når jeg er gravid, tok ikke sjansen på tømmer renna i dyreparken engang jeg da..hehe;-)

Skrevet

hehe, selvfølgelig går jeg til lege og ringer sykehus og alt, men jeg kan ikke se at det kan være farlig.....! Det rykker litt, men det er ikke mer enn en litt hard brems med bilen når skjermen løses ut! (jeg tok tømmerrenna, og det var morro! legen sa det var greit!)

takker for svar! (trodde jeg skulle bli lynsja jeg nå! :D)

pokker heller, man kan jo ikke slutte å leve helt, selv om man blir gravid?

Skrevet

far min spurte om jeg skulle være med, men jeg tør ikke. er i uke ti nå. Det går sikkert greit, men OM det ikke skulle tåle det høye trykket f.eks, og at jeg mister det, vil jeg ALDRI tilgi meg selv for å ofre livet hennes for å hive meg ut av ett fly for morro skyld. så jeg skal hoppe om ett år jeg :D hihi

Skrevet

fant denne p barnimagen - råd for et aktivt svangerskap.

Kan jeg trene i svangerskapet?

Ta en prat med legen din om trening og fysisk aktivitet så snart du har fått positivt svar på graviditetstesten. Det kan være forhold ved svangerskapet eller din helse som tilsier at du ikke bør trene eller at du bør ta bestemte forholdsregler i forbindelse med trening.

Ikke alle fysiske aktiviteter egner seg for gravide. Unngå aktiviteter som fjellklatring, dykking, fallskjermhopping og andre aktiviteter hvor du utsetter deg for fall eller fysisk kontakt.

jeg mente å ha hørt at det ikke er bra for barnet med fall. Så nå vet jeg med sikkerhet at det var rett av meg og takke nei til far min om den fallskjermhopp turen. Råder deg til å drøye ett år..

Skrevet

Skjønner at du har lyst, og kan trygt skrive under på at fallskjermhopp er gøy - en helt rå opplevelse. MEN, når det anbefales å holde seg unna karuseller og berg-og-dal-baner i løpet av svangerskapet så ville jeg kanskje tolket det som at et fallskjermhopp kanskje også hører inn under den kategorien...

For min egen del ville jeg kanskje tenkt at det er best å være føre var, enn etterpåklok. Ville personlig heller spart det hoppet til etter at ungen er trygt ute :)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det..:/

Unngå å ta de risikoene der...hvis noe skal skje, kan du ende opp med å fordømme deg selv i lang tid.

Skrevet

Dersom dette er seriøse aktører så får du nok ikke lov til det. Deres forsikringer (du må signere på papirer før du hopper) dekker ikke gravide eller andre med rygglidelser etc. (lang liste!).. Så da vil de nekte deg å hoppe. Skulle du allikevel velge å hoppe uten å gi beskjed omd et er du nektet dekning om noe skulle oppstå og en vanlig ulykkesforsikring du har privat vil neppe dekke dette da det går inn under "ekstremsport" - så Nei, ikke hopp! Selv om jeg ikke kan se at det ville være noe farlig for det lille fosteret på et par cm.! Men, sånn rent forsikringsmessig er du ikke dekket og jeg tviler sterkt på de lar deg hoppe!

Skrevet

jepp, gal, se for deg stor mage, krykker og gips på ett bein. frister ikke meg, i alle fall. bruddskader i beina er ikke helt uvanlig i forbindelse med fallskjermhopping.

Skrevet

Jeg er dykker.

Men måtte gi meg når jeg fant ut jeg var gravid.

Hørte både med lege og dykkerlegen.

grunnen til at jeg ikke fikk lov var at det avr lite forskning på det. Og grunnet trykk og slikt.

Skrevet

Nå ble det masse svar her, og jeg skjønner jo alle her. det er jo en risio å ta uansett om man er gravid eller ikke. Jeg er selv en aktiv dykker og har dykket tidlig i svangerskapet da embryoet fortsatt ikke har noe med meg og gjøre. Det har ikke så mye med trykket å gjøre, det har med gassen du puster inn som blir giftig og med nitrogenopphopningen. Man kan lett fridykke ned til 100 m med barn i magen, så trykket klarer babyen seg med. Da puster man jo ikke gass.

Forsikringer kan man kjøpe:D Jeg kverulerer litt, jeg vet det.....:) Men jeg hopper nok ikke, ikke pga babyen, men pga kvalmen:S:S:S Får vente, det SKAL gjennomføres!!

Skrevet

Enig med deg jeg, man skal ikke slutte å leve fordi man er gravid, men man skal ikke ta sjanser heller. Man har aldri noen garantier for å få et friskt barn, men om man skulle være så uheldig å oppleve at barnet har noen form for skade må det være godt å vite at en ihvertfall gjorde alt som sto i ens makt for å være en god vert i de 9 mnd.

Fallskjermhoppet løper ingensteder, sikker på at du får et supert hopp når ungen er vel ute og du har bare din egen kropp å ta hensyn til igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...