~Milly~ Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Vi skal ha bursdagsselskap senere denne uken, og satser på å grille.. Trenger litt inspirasjon =)
Lillesnuppis Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Til barnebursdagen ville jeg ha grilla pølser. Tror jeg ville ha grilla sommer kottletter, salat og potetsalat. Å noen pølser og lomper. enkelt og billig faktisk ( billige fine kottletter på Rema 1000. :-) ( visst du har det der du bor)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 her i huset går det ofte i skinkebiff/Svinefilet. Til en barnebursdag hadde jeg grillet pølser og hamburgere jeg. Og kanskje noen koteletter.
~Milly~ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2008 Er ikke barnebursdag, er jeg som har bursdag! =) Takk for forslag, tar gjerne i mot flere også =))
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 kyllingfilet med bacon rundt. brokkoli kuttet i biter med meierismør og hvitøk i folie sopp i biter med meierismør og hvitløk i folie evt. helgrillet med stilken tatt ut og litt tabasco oppi hullet. ;p salat grillet tomat
Monajenten Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Kyllingfilet, pølser og hamburgere. Er jo godt med grillspyd også. Tilbehør: MÅ ha grill potetsalat, vanlig salat og ris:-)
Gjest mphs Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Marinert kyllinfilet, grillede poteter i folie(som bakte), pakke inn løk, mais kolber, hvitløk i folie med litt olje og pepper inni. Salat til. Eller lage grillspyd. Kyllin eller annen kjøtt i terninger, squash, paprika og rødløk
Ronja&Odin Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 pølser, litt marinert kjøtt av noe slag og maiskolber... mmmm ha potetsalat, salat og kansje ris til... digg digg=))
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Min favoritt er enten godt marinerte koteletter, eller grillspyd. Gubben er flink og kjøper inn haugevis av forskjellig kjøtt (inkl pølser med "smak"), løk, sjampingjong, cherrytomater, paprika osv - det man liker altså. Surre litt parmaskinke rundt en kyllingbit, sammen med tomater og løk - nam. Tre på kjøtt, sjampingjong, løk, ny type kjøtt, kanskje litt bacon, og så ny runde med "grønnsaker". Pensle med litt god grillolje under steking eller legg i marinade tidligere på dagen. http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7160 Craig Whitson har en fantastisk grillsaus (har ikke kokebøkene hans her, ellers kunne jeg funnet den "skikkelige" oppskriften) som ikke er altfor sterk, men setter fin smak på maten. Kan brukes til pensling, men er også god som "dip" ved siden av )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Og favorittsalaten om sommern er tomat-nektarin-løkringer (gjerne rødløk) i skiver sammen, med en form for oljedressing over ) Friskt og deilig!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Forresten, hvis du lager grillspyd på trepinner må du huske å legge pinnene i vann før du trer på godsakene, så brenner de ikke opp så lett på grillen )
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 Visst du lager en skikkelig deigete vaffelrøre og surrer det rundt en vanlig grillpølse er det aller best! Kanskje litt grisete i bursdag da... Ellers griller jeg alltid maiskolber med MASSE smør og marsmallows=)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Åh, nå ble jeg sulten til tross for at jeg nettopp har spist (min minimale) middag... Dessert; snitt i en banan og legg sjokolade inni, og kanskje litt nøtter hvis man liker det. Pakk inn i alufolie og legg på grillen en god stund - nam! Kan godt ha is til!
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Marinert kyllingfileter eller kalkun Indrefilet med blåmuggost,surret med bacon Kyllingfilet med krydderost og bascon Sommerkoteletter med tomater og ost Hjemmelaget potetsalat. Kald med majones og rømme eller varm med eddik og olje Salat med avocado,vårløk,tomat,agurk og masse fetaost Hjemmelaget tzatziki Bakt potet med kryddersmør,rømme,mais,ost og bacon
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. juli 2008 #15 Skrevet 28. juli 2008 jeg elsker hjemmelaget potetsalat (poteter, løk, eple og rømme) marinert flintsteik og grillbein.
~Milly~ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. juli 2008 Tuuuuuusen takk for alle gode tips!! *skriver handleliste*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå