Gå til innhold

Hjelp? Har jeg svangerskapsforgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått masse vann i føttene den siste tiden, og gått opp 3-4 kg på 2 uker. Har den siste uken vært ganske kvalm også, og en del vondt i hodet. Ikke sånn kjempevondt men litt.

Sist jeg var til JM for 3 uker siden, var blodtrykket fint, og ingen proteiner i urinen.

Kan dette komme så fort???

Føttene mine er gule pga vesken som har samlet seg der, spesielt gul på anklene..

Og hvis jeg drar på sykehuset, gvor skal jeg da gå?? På skaden/akutten eller rett opp på kvinne/barn (som det heter på St.Olavs)

Eller skal jeg ringe jordmortlf først??

Er litt bekymra her, mamma som har fått meg bekymra=P Huff, disse mødrene=P hehehe

Så ble en del spørsmål da.

Håper noen kan svare meg på hva de tror/ikke tror det er. Og hva synes dere jeg skal gjøre?

Lillejenta er fortsatt like aktiv i magen da! Kjenner en hel masse liv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkertg varmen som gjør det:o)

Men hadde nok tatt en sjekk uansett jeg, ring på fødeavdelingen du så får du snakke med jordmor. Så får du se om du skal inn til sjekk eller ikke.

Skrevet

Kan du ikke ringe legevakt og spørre om du kan komme innom med en urinprøve og om de kan ta blodtrykket ditt. Det gjør de sikkert innimellom for du trenger jo ingen lege til å gjøre det.

Skrevet

Huseieren min kom å snakket med meg nå nettopp, hun hadde hatt svangerskapsforgiftning, og hadde de samme "symptomene" som meg, og tenkte at det sikkert var varmen. Men gutten hennes ble født i uke 28 med haste KS fordi hun ikke tok sjekken tidligere... Så hun anbefalte meg å ringe legevakten å høre om jeg skulle vente til i morgen og dra til legen, eller komme til en sjekk med en gang.

Men skal jeg ringe fødeavdelingen? Er det liksom de som sjekker sånne ting? Har de tid til det da???

Skrevet

Hvis du er engstelig så ringer du føde øst eller vest på St.Olavs (avhengig av hvor du hører til). Der er de kjempehyggelige og lytter til dine bekymringer. Beskriv symptomene dine så får du råd ut i fra det. Det er bedre og gjøre det enn å gå rundt og engste seg. Er ikke uvanlig å hovne opp mye i varmen da! Jeg minner mistenkelig om en flodhest når det er så varmt!!

Skrevet

Hehe, nei, vet at det ikke er unormalt å hovne i varmen, men når både min mor og huseieren sier at det ikke er normalt å hovne opp SÅ mye, så bli jeg jo litt redd...

Og er i tilegg ganske kvalm og svimmel.. Og hadde sinnsykt vondt heeelt øverst i magen i morges.. (Kan hende dette var fordi hun hadde ligget å presset der, vet ikke)

Men jeg får prøve å finne nr til føden da...=)

Skrevet

Finner ikke noe nr til føde øst jeg=(

Skrevet

Prøv 72 57 48 98. Tror det er rett til avdelingen. Hvis ikke kan du ringe 06800 som er til reseptionen på St.Olav og be om og bli satt over til føde øst.

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg prøve det!=)

Skrevet

Da har jeg ringt, og de ville at jeg skulle komme på sjekk kl.20.00....Så får vi se hva som skjer=)

Skrevet

Lykke til!

Jeg har også så hovene føtter nå som jeg aldri har hatt før, ikke på slutten med noen an de to andre heller. Varmen og vekta tenker jeg :P

Urin og BT er bra hos meg.

Kvalme og hodepine følger med i varmen. Drikker du mye vann?

Skrevet

Lykke til:o)

Hold oss oppdatert da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...