Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg tror jeg må si at det var uhell i hellet, fordi ungen ser ut til å være normalvektig med 6% avvik i pluss, altså rimelig normal. M.a.o ingen plugg som min forrige var(4820gr) og blodsukker nivåene mine som ligger på vippen var ikke ille nok til at det veide opp risikoen ved å sette i gang... m.a.o jeg får pent vente til det starter av seg selv....... en smule skuffet, selv om det var bra ungen ikke er så stor. Men fikk komme til jordmor på sykehuset om to uker da, og hun skulle sjekke modenhet og muligens dra litt i den livmortapp-greia... Og går jeg over datoen tar de en ny vekstestimering ved ul...

Og han sa også han skulle be diabetes-sykesøster kontakte meg for time til kostholdsrådgivning(endelig!)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du svangerskapdiabetes eller er du bare tett oppunder høyt blodsukker?

Jeg har svangerskapdiabetes, og jeg blir satt igang uansett rundt terminen. Ble jeg med mine to første også

nr 1 var 3360g og nr 2 var 3790 g

Denne var på sist kontroll 17% over. Skal på UL igjenn på torsdag så da får jeg se hvor han ligger da. Så han blir nok nærmere 4kg visst han holder seg på 17%-18% som han har gjort de 2 siste gangene.

Bare det ikke har økt :)

Skrevet

Jeg har ikke sv.diabetes nei, ligger bare på vippen... Og de sier det skal mye til for at jeg blir satt i gang ved terminen, pga komplikasjonsfarer. Det er mer risiko ved igangsettelse enn at jeg går over slik verdiene mine er nå...

Men tror de blir å følge meg bedre opp nå, og han skulle henvise meg til dia.sykepleier uansett om sv.skapet nærmer seg slutten, nettopp pga at jeg er i en risikogruppe for vanlig diabetes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...