Lilja121 Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 I utgangspunktet er dette noe legen din gjør for deg på første kontroll. Men hvis du bor f.eks i Oslo hvor det er trangt om fødeplassene er det mulig å ta direkte kontakt med fødeavd for å reservere plass. I Oslo er det ofte fullt på Ullevål og Riksen en god stund før første kontroll. Jeg gikk til privat lege med en gang jeg testet positivt for å sørge for at jeg fikk plass der jeg ville føde.
AO3 Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Hvis du bor "på landet" trenger du ikke søke i det hele tatt. Da kan du ta det med ro, og spørre lege/jordmor om hvordan det gjøres ved "ditt" sykehus når du er på kontroll. Jeg skal føde ved et annet sykehus enn der jeg egentlig hører hjemme, og ringte dem for å høre hvordan det fungerte. Jeg lurte på om jeg måtte søke etc. Da fikk jeg beskjed om at "vi har alltid plass til alle", og de sendte meg et skjema jeg måtte returnere til dem to mnd før termin. Men bor du i Oslo, er det mye snakk om at man bør søke tidlig... Iflg mange innlegg her inne, kan du søke om fødeplass selv, du trenger ikke gå via lege. Mange gjør det med en gang de tester positivt!
Nummer tre <3 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2008 jeg hører til fredrikstad, så er ganske langt til neste alternativ.. skal jeg ringe sykehuset å fikse det selv? skal ikke til jordmor/lege før i uke 24, blir vel kanskje litt sent?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå