Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Jeg er 13 uker på vei og må om ikke lenge fortelle om det på jobb, det er vel måte på hvor lenge jeg kan gå rundt i telt....

Gruer meg fælt. Er ganske ny i jobben (har vært her ca 9 mnd nå), har noe lederansvar og en jobb det er kul umulig å finne en vikar for et års tid. Bedriften er også liten og dermed sårbar. I tillegg er sjefen min engelsk og en type dame som har bein i nesa og ikke er spesielt "familierettet" av seg.... Jeg kvir meg rett og slett enormt til denne samtalen!

Er det noen som har gode erfaringer om måter å legge dette frem på slik at det kan høres positivt ut? Merker jeg sliter disse dagene med de klassiske følelsene av at jeg både vil være mer familieorientert de neste par årene, men samtidig har jeg vel denne karrierepersonen i meg også. Til tider er det vanskelig å kombinere og få både i pose og sekk... sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på min første svangerskapskontroll idag, og er 14 uker på vei. Legen min rådet meg til å fortelle det etter ultralyd i uke 18, så hvis det ikke synes alt for mye så venter jeg til da. Jeg gruer meg også velldig til dette, forholdsvis ny i jobben og usympatisk sjef. Men jeg psyker meg opp som - det er kvinners rett, de hadde det nok i bakhodet når jeg ble ansatt, med hensyn til alder, gift og ingen barn...... Det måtte komme før eller senere. Hva de tenker trenger ikke du å bry deg med, de har ikke lov til å la dette bli en negativ virkning for deg!! Hmm, jeg føler meg bedre allerede - håper det kan hjelpe deg også, og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...