Gå til innhold

må alle sy?


♥Mie Celine♥Håkon♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er livredd for å revne, og å sy... er det veldig ofte man revner og må sy, eller er det endel som slipper unna og ? hva kan jeg gjøre for å revne minst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om de som ikke har syd i det hele tatt jeg.

Jeg har sydd begge gangene, men med nr1 ble jeg klipt pluss revnet. Men jeg revnet fordi de hjalp meg å presse ut babyen fordi hjertelyden sank hver gang jeg presset (hun hadde navlestrengen rundt halsen)

 

Men med nr 2 hadde jeg bare et overflaterift og kun 2 sting.

 

Men jeg kjente ikke jeg ble klipt eller revnet med nr 1.

 

 

 

Skrevet

Kjenner et par som har sluppet helt unna sting, og det har (ironisk nok) vært små jenter som har født store babyer!!

 

Selv ble jeg klippet under fødsel (og dermed sydd). Har hørt om oljer og diverse man kan drikke for å myke opp mellomkjøttet, men akkurat nå står det stille. Jordnøttolje?

Skrevet

Jeg revnet ikke...vet ikke hvorfor egentlig. men jeg tror kanskje jeg har en veldig elastisk hud - fikk nesten ikke strekkmerker heller. (Selv om magen var diger).

Skrevet

jeg sydde to såkalte "pyntesting" etter nummer en.. jordmoren sa det egentlig var unødvendig men at hun gjorde det likevel..

Når nummer to kom, tok fødselen kun 1,5 time og jeg revnet ikke i det hele tatt:-) Så slapp unna nåla den gangen. merket ikke så mye til at jeg ble sydd med nummer en da.....

Skrevet

Hei!

Det er slettes ikke alle som må sy. Iallfall ikke mer enn et par sting. Min første var hele 4200gr og jeg måtte kun sy 2-3 pyntesting. Da jeg fikk andremann trengte jeg ikke et eneste sting. (Var 3500gr). Og jeg er veldig liten og tynn, men det skal strengt tatt ikke ha noe å si for om en må sy eller ikke.

 

Mange fødeavdelinger har begynt med en ny teknikk som gjør at færre revner og må sy. (Iallfall på sus) Husker ikke helt hva det heter, men jordmor holder hodet litt igjen helt i slutten, slik at det blir tid til å tøye. Tror de brukte det da jeg fikk andremann.

Skrevet

med nr 1 sydde jeg ni sting. 3690g, 50 cm, 36.5 cm rundt hodet.

med nr 2, ingenting. 3510g, 51 cm, 35 cm rundt hodet.

 

viktig å høre på instruksene fra jordmor tror jeg, når hun sier "hold igjen" så prøv å gjør det, selv om det er grusomt jævlig!

Skrevet

Sydde 2 pyntesting med førsta pga hun klorte meg når hun kom ut.

Hu var 3310 g, 50 cm og 36 cm rundt hodet.

Sydde ingenting med nr to nå og hu kom j.... fort så var sikker på at jeg revna fra A til Å, hu var 3535 g, 50 cm og 35 cm rundt hodet.

 

Og som 2 gutta+lille hull i gummi sier så er det veldig viktig og ikke presse når du ikke har pressrier og HØR på hva jordmora sier.

De gjør sitt beste for at man ikke skal revne så bare lytt til dem :-)

 

Jeg har tatt bringebær kapsler med begge to, om det har noe og si på om jeg ikke revnet aner jeg ikke, men de sier jo at de skal forebygge det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...