Gå til innhold

et par spørsmål om sopp. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på vel tre uker har fått sopp i munnen sin. Men jeg har ikke mrerket noe på brystene før no. Nå blir de kvit/blank etter at han har spist. Er dette soppen? Begynte med medisiner på onsdag og har ikke merket noen ending i munnen hans. Noen som har erfaringer med hvor lang tid d tar? Å er d fordi at jeg har latt han sutte for lenge på puppen at han har fått det?! Dette sa ikke legen noe om til meg... sa bare at det var ganske "vanlig" å få d..Og noen som vet hvor nøye det er med vaskingen av brystene for hver gang og bytting av innlegg? visst jeg skal bytte innlegg for hver gang jeg ammer må jeg bruke nesten en pakke for dagen..Ammer ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Hei. Vi hadde også sopp da lillemor var rundt 3 uker. Det jeg gjorde var å smøre på medisin både på puppene og i munnen til snuppa. Jeg skifta ammeinnlegg etter hver gang jeg amma, og det ble en god del ganger i løpet av døgnet ja....:)

Dusja bare som vanlig- medisinen jeg smurte på var ikke farlig for henne. puppene blir litt blanke tror jeg (er ingen ekspert), men tror ikke man får det fordi baby suger lenge.

Jeg fikk beskjed å holde på med medisin til både meg og snuppa i MINST 14 dager, eventuelt lengre hvis symptomene ikke var borte (stikking i brystet osv). Det gikk bort til slutt, viktig å være nøye med vask av håndklær, sengetøy, smokker osv. som kommer borte i soppen.

Les mer på ammehjelpen.no, det hjalp meg i allefall. Er no dritt- får håpe det gir seg snart!! God bedring

Skrevet

tusen takk for svar:) Men smurte du den medisinen du ga babyen på puppene?! el mente du den salven du fikk til deg selv? er d ikke farlig for babyen å få i seg den salven? husker du hvor lang tid d tok før det var borte sånn ca?

Skrevet

Jeg fikk aldri den kremen av legen. Hun mente det var like bra med mixturen som baby får i munn. Så jeg tok bare det på puppen, men tror ikke salven er farlig for baby heller. Det tok ca 3 uker til det var helt borte. Håper du blir bra snart... Er det veldig vondt? Jeg hadde ikke like vondt hele tiden, men noen dager var det så vondt at jeg gråt når jeg skulle amme.. Uff mye slit med det der..

Skrevet

oki..hm..Det gjør nesten ikke vondt. Merker at jeg er litt ømmere enn vanlig bare. Vondt med en gang han hekter seg på. Ellers har jeg bare merket det med at han har kvitt bellegg på tungen og i ganen. Tre hele uker. uff..det er jo litt stress med det..

Tusen takk for svar igjen:) leste på ammehjelpen også å det var nyttig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...