Gå til innhold

Hvordan holder dere ut varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg våkner med hodepine pga jeg har sovet i varmen. Har vifte durende på også.

På stua har jeg vinduet og veranda døra åpne, men det er så ubehagelig tungt og varmt inne, at jeg får hodepine av det også.

Var ute å kjørte isted, og det var deilig, for har jo klimaanlegg i bilen og fikk en god og kald bil. Hodepinen forsvant, men så kom jeg hjem igjenn da :( Kan ikke akkurat kjøre bil hele dagen.

Nå ønsker jeg finværet tar slutt, stygt å si det, men det er sant.

Husarbeid gjør jeg om kvelden når sola er vekke og det er litt kjøligere her. Men soverommet oppe på loftet er et mareritt å legge seg på.

Ja dette ble syte syte.

Takler ikke denne varmen jeg :(

Så kan jeg ikke hive innpå med is heller pga svangerskapdiabetes. Hadde det ikke vært for den hadde jeg spist litervis av is nå.

Isbiter er ikke det samme. Er ikke av de som har kikk på isbiter heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har dytta godstolen rett under airconditionanlegget! :) 22 grader og nesten litt kjølig! heheheh

Skrevet

hei...

Føler virkelig med deg... Har ikkje pelilig på kor eg skal gjøre av meg.. Vi har ikkje skygge utenfor, og inne er jo det like drepende... Solen steiker inn heile dagen, har ikkje klimaanlegg i bil eller i hus. Har en liten vifte, men det hjelper ikkje så mykje,,,

Sitter bare å venter på at samboer ska komme heim frå jobb, så vi kan dra til sjøen..

Det annbefaler eg virkelig.. Er mykje svalere og er kjempe deilig å kjøle seg ned i sjøen.. Er de veldig fin temperatur i sjøen om dagen :o)

Hadde eg ikkje vert i uke 39, hadde eg kjørt på stranden med ein gang, men tørr ikkje det aleine, er 1.gangs... Så er ikkje heilt sikker på alt liksom.. Føler det er litt risk å reise aleine..

Men håper du får kjølt deg ned.. Ta deg ein kald dusj :o)

Klem

Skrevet

jeg holder ikke ut varmen, rett og slett:-) Sitter for åpent vindu med beina høyt og svetter ned i laptop'en. Kunne ønske meg en bil med aircon eller et hav å senke seg ned i. Men å bevee seg med kollektivtransport ut til havet er bare helt utenkelig nå. så det blir nok heller jevnlige dusjer, ja.

I går stilte jeg meg med føttene i badestampen til dattera mi mens jeg dusjet, samlet opp kaldtvann rundt føttene for å dempe hevelsen og kjøle ned ekstra der. Det var kjempedeilig. Men ti minutter etter dusjen var jeg like varm igjen.....

Forøvrig, hvis noen lurer, er det bare fritt fram å bade i hav/sjø selv om man er langt på vei. Jeg har sjekket med legen, og hun sa det bare var fint å avkjøle seg, og bra for bekken og alt.

Skrevet

kunne jo dratt på bdestranda, men frister lite med stor mage og bikini.

Jentene mine har lyst, men jeg takler ikke å sitte så lenge i sola heller, så da måte jeg ha badet hele tiden

Der er jo det fult av folk nå, så føler meg ikke helt vel.

Frister å dra på hytta, men tør ikke det alene. er 1t 20min unna der jeg bor, og min samboer er på sjøen og er vekke til to uker før terminen. Nå er jeg 35+5.

Vi var der 1 uke før han reiste. Var fint vær da også. Da badet jeg :) Der er vi alene.

Skrevet

Litt godt å tenke på at vi nå er mange i samme båt! Det er ubeskrivelig varmt og mitt beste tips er å tappe iskaldt vann i en balje og sitte med føttene i den over lang tid - det har hjulpet meg. Husk også å ha kaldt vann rundt håndleddene med jevne mellomrom, virker avkjølende på hele kroppen. Drikker mye vann, setter flasker til avkjøling i fryseren. I går satt jeg faktisk i plastbadebassenget til sønnen min og det hjalp godt, selv om naboene nok syntes det så litt rart ut:-)

Skrevet

Ha ha jeg har også vurdert å sette meg i min datters basseng :)

Phu ja det er simpelthen for varmt med denne magen. Begynner å merke beina er litt tykke og tunge, så nå kommer det vel litt vann i kroppen. Synd å si det men jeg ville ønske temperaturen falt litt.

Skrevet

Er en utfordring med denne varmen ja!

Jeg har funnet ut 2 muligheter:

1. Være på jobb;) har behagelig innetemperatur på kontoret, så det er nesten en lettelse å være her.

2. Kjøp hagebasseng! Jeg fikk mannen min til å gjøre det, et sånn passe stort plaskebasseng hvor jeg har god plass til å ta en avkjølende dukkert på ettermiddagen. Hjelper masse!! Så får heller naboene bare le av å se en "hval i et plastbasseng" -hehe!

Skrevet

Hei! Nå er ikke jeg høygravid da, men jeg synes det går ok i varmen. Hadde sikkert vært like varm om jeg ikke hadde vært gravid, hehe.. Jeg unngår kort og greit sola en del, og søker skyggen. Men det er selvfølgelig ikk en bahagelig tempratur vi har akkurat nå, men ønsker ikke stygt vær;) Drikk liervis med vann som du har en time eller to i frysa, det hjelper!

Skrevet

Eh jeg holder IKKE ut varmen og joda jeg drikker både vann og holder skyggen hellig. Men hva hjelper det når det er 30 pluss ute og akkurat 30 grader inne. Trodde seriøst jeg hadde fått solstikk tidligere og det uten å ha en faktisk solstråle på kroppen. Når man er i uke 40 så tror jeg at man koker i -20 grader så 30 pluss er grusomt. Gleder meg til regnet kommer og det er jeg ikke flau for å si.

Skrevet

det er meldt regn til helga. JIPPI sier jeg hehe.

Aldri vært glad for at det har blitt meldt regn før.

Lei av å sitte her med hodepine (ikke mye, men ubehagelig likevel) Og føler jeg kveles i denne varmen, og spesilet om natta med det oppvarma soverommet. Lell med vifte stående.

Drikker mye vann også.

Så velkommen regn skal du være :) Kan heller få en fin høst ;)

Men så klart jeg unner jo ungene mine fint vær da. Men glad likevel for at det snart blir litt kjøligere.

Skrevet

Skjønner i allefall at jeg ikke passer til å bo i Norge. Dere klager når dere endelig en sjelden gang har litt varme. Bor i rio de janeiro og koser meg med varmen. Skal innrømme at jeg helst sitter i skyggen nå når jeg er 38 uker på vei. Så er det jo vinter her nede nå da så hadde vel vært litt værre å vært høygravid rundt juletider. Nå ligger temperaturene på mellom 20 og 30 grader døgnet rundt og det synes jeg er helt topp.

Skrevet

Jeg holder heller ikke ut!!!!!!!!!!!!

Det er umulig å bo i byen når det er så varmt. Leiligheten min er like varm som det er ute. Jeg takler ikke mer!!!!!!!!!!!

Jeg kommer til å klikke hvis været fortsetter slik...Jeg kommer til å sette meg ned å grine.

Storm å regn kom å ta meg.............

Skrevet

jeg hadde nok nytt finværet jeg også vist jeg ikke hadde vært høygravid.

Men nå er det skikkelig ubehagelig for meg, å da greier jeg ikke nyte den. Så du er heldig som takler varmen. Skulle ønske jeg også gjorde

Skrevet

Ja det er kanskje det at jeg liker varme så godt og derfor også takler den.

Dere får ha lykke til i varmen så får vi håpe den gir seg snart for deres del. Jeg gleder meg uansett veldig til å slippe å være gravid lenger, og få en liten baby i armene.

Skrevet

Dra til badestranda..Ha på deg badeklær å ligg i sjøen så lenge du ønsker. Dette kjøler kroppen å hjelper kanskje på å sette i gang fødselen.

Legene overdriver veldig når de snakker om bakterier i sjøen å fare for infeksjon i siste del av svangerskapet.

Dette er bare mye oppspinn. Det er mer bakterier i sykehusbadekar enn i sjøen.

Dra en tur til nærmeste sjø å ta deg et langt kaldt bad.

Skrevet

er så mye folk på stranda, og jeg føler meg ikke så vel i bikini nå :)

Så jeg har unngått stranda jeg.

Badet da jeg var på hytta, siden den ligger nede ved sjøen, men siden jeg har snart 4 uker igjenn, så tør jeg ikke dra dit alene med ungene. Samboer er på sjøen og blir vekke to uker til.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Signerer denne tråden ja.

Jeg har aldri likt tropehete..og enda verre er det nå som gravid, jeg holder meg under viften eller bader i sjøen enkelt og greit...

Heldigvis er soverommet vårt i skyggen fra morningen til ettermiddag slik at jeg kan ta en hvil midt på dagen hvis jeg blir helt utslått...MEN i dag funket det ikke,altfor varmt..

Jeg lever for de herlige vindkastene som kommer en sjelden gang...

Hysj hysj men JA jeg gleder meg til høsten og kaldere vær!!!!!!!!!:)

Er så glad jeg ikke skal føde før høsten, hadde taklet dårlig å føde i denne varmen!!!!

Skrevet

Jeg takler varmen ganske dårlig.

Det var et par veldig varme dager i Juli, var på jobb, ute et sted hvor det ikke var skygge. Det endte med at jeg nesten besvimte tre ganger. Klarer bare ikke å stå i solen lenge.

Jeg har ikke air-con. hjemme, må nøye meg med å gå i så lite klær som mulig og å drikke masse vann med isbiter oppi.

Jeg går i 30. uka nå så jeg kan ikke klage så mye, tror andre har det mye verre. Men jeg likt ikke varmen fra før, kanskje jeg er bare litt rar.

Har sett på vær melding for Oslo, og det blir litt kjøligere til helgen. Jipiiiiii :D

Skrevet

Jeg har kjøpt en stor ståvifte, og den er min mann så snill at han bærer etter meg når jeg bytter rom. Det er myyyye større vifte og effekt av ståviften enn bordviftene. Uten denne hadde eg krepert.

Skrevet

Jeg gjør ikke aent enn å andre inn og ut mellom terassen og leiligheten, blande meg iskald, deilig is-te med is fra halve nordpolen, som jeg drikker sikkert 5 liter av om dagene:) går på baksiden i skyggen og dusjer hunden med hageslangen og passer på å dusje meg selv også:)

Skrevet

Dere som har hageslange og hage....hva med å kjøpe dere sånn en ting til å vanne plenen og plassere en campingstol midt i strålen som går fram og tilbake??

Ellers så syns jeg hun som kom opp med forslaget idag om å kjøpe et barnebasseng og sette seg oppi der med kald drikke var også et godt forslag, de er jo så billige og man kan få dem i alle slags str slik at en person med liten leilighet også kan bruke dem....

Jeg selv har kastet inn håndkleet og faktisk kjøpt meg bikini....lovet meg selv at jeg ikke skulle kaste bort penger på en bikini jeg bare kan bruke i svangerskapet, men nå har jeg gjort det allikevel...:)

Vi var og badet idag og etter litt nøling så tok jeg mot til meg og tok av meg strandkjolen og struttet med gigantmagen. Vannet var helt herlig og det var godt å være i vann, magen ble mye lettere og følte hele babyen lettet he he..blir vanligvis trøtt og vond i beina av å stå mer enn 10 min i ro pga tyngden og vannet i beina...men nå var jeg i vannet en halvtime i strekk og syns egentlig at beina ble bedre...så i morgen er det bading igjen dere....

:)

Skrevet

Enten eller!! Eller hva dere jenter.. Kunne jo godt vært sol og sånn passelig varmt, men pang på med 30 grader i skyggen, kom jo nesten over natten.. Det er rart vi blir slått ut egentlig!! Jeg er helt kake i denne varmen, selv om jeg ikke er høygravid da, men er helt sjakk matt. Fikk akkurat ett godt råd om å finne noen kalde kluter å legge på, så tenkte jeg skulle finne meg det. Drikker masse vann da.. Men håper snart varmen vil snu..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...