Mamma til rakkerunge Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jeg forstår jo at det er i forbindelse med eggløsning. men har brukt ovaluation calendar og eggløsningskalkulator på babyverden.no, og kommer ut med forskjellig resultat. Selvom jeg legger inn samme datoer og sykluslengde. I følge babyverden er min fruktbareperiode 6-11 aug. Mens den andre er 2-7 aug med størst sannsynlighet for klaff den 6. Så da legger jeg ut fakta her. Siste mens 20.jul, syklus på 34 dager (den varierer noe,men har vært relativt stabil de siste mnd). Temper ikke og sjekker ikke slim osv. Får i alle hovedsak la naturen gå sin gang. Men kanskje noen av ekspertene her inne kan hjelpe meg?
Babyønske �� Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 I tillegg til det eggløsningskalkulatorene sier, kan du går ut i fra at eggløsningen er 14 dager før neste mens. Dvs det skal være 14 dager mellom eggløsning og mens(eggløsningsdag og 1. mensdag skal ikke telles med. Eggløsningskalkulatorene er ikke noe pålitelig hjelpemiddel, og bør bare brukes som pekepinn. Det kan også være lurt å bli kjent med kroppen sin, den kan i grunn fortelle mye hvis man er obs på det. Som feks eggløsningsslim. Men det kan ta noen mndr før en blir kjent med syklusen sin. Hvis du går 14 dager tilbake fra 1. mensdag i din forrige syklus, kan du mest trolig finne ut hvilken syklusdag du hadde eggløsning på. Og så er du bevisst på denne syklusdagen neste syklus og ser om du har tegn på at du kan ha eggløsning. Så når jeg teller gjennom syklusen din, hadde du trolig eggløsning rundt syklusdag 20, ca 5. juli. Og da skulle neste eggløsning være rundt 8. august. Med sex annenhver dag i dagene før og etter 8 aug. skulle du være ganske sikker. Kan være en fordel å prøve et par dager etter også, sånn for å være på den sikre siden. Lykke til
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 eggløsningskala dag 0 = el 2 dager før el =11% 1 dag før el = 15% 0 el = 20% 1 dag etter el = 26% 2 dager etter el = 15 %
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå