Expat Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 At det går an. Jeg var ute og gikk i solen nå nettopp, skulle et ærend i lunsjen, ja jeg jobber, har ikke ferie. Der går en liten familie, mor, baby i vogn og gutt på kanskje 6-7år, jeg tar dem igjen, helt uproblematisk forbi på fortauet. En tiggerdame av ferietypen sitter på kanten forran oss. Når jeg kommer nærmere ser jeg at kneppelydene jeg hadde hørt kom fra den lille guttens knallpistol(!), hvorpå han først peker den på tiggerdamen (bang!) og så på meg ("bangbang"). Mor reagerer ikke og TROR dere han fikk høre det fra undertegnede eller!!! Helsikes drittagutt. Da våknet moren, da... Håpløst... Midt i Bergen sentrum. Gaaah!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Det er helt håpløst at enkelte foreldre synes det er greit at barna sikter på andre med lekevåpen. Jeg innser at ikke alle andre er enig med meg i at barn ikke bør ha lekevåpen, men det å sikte på noen burde i alle tilfeller medføre inndragning av våpenet!
Gjest -<<- Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg reagerer vel egentlig mer på at noen omtaler en fremmed seksåring som "helsikes drittagutt" enn på at en unge later som den skyter noen med knallpistol, selv om sistnevnte selvsagt ikke er spesielt trivelig det heller.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Enig med -<<- Syns heller ikke det er ok, men vi si du overreagerer veldig.
Aga:-) Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 For meg hadde det i utgangspunktet vært fullstendig uaktuelt å la gutten min gå rundt i byen med kruttlappistol. Det er ikke greit å sikte på noen, selv om det er et såkalt lekevåpen, og hvert fall ikke på en tigger.
Expat Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2008 Jeg kalte vel ikke guttungen helsikes drittagutt (det var bare det han var). Jeg sa "Det der er ikke ok", mens jeg holdt "pistolen" bort fra meg selv. Det hele var vel over på en 30 sek.
manonym Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Helt greit å si fra synst jeg, men hadde nok ikke komt en så sterk reaksjon fra meg som fra deg. Her inne altså
Gjest -<<- Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Ja, jeg gikk da ikke ut fra at du sa det til ham. Det ville i så fall være direkte slemt. Men jeg reagerer som sagt på at du omtaler en liten unge som en helsikes drittagutt. Her inne, altså. At du reagerte overfor ungen der og da var bare på sin plass.
Expat Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. juli 2008 Hehe, det er faktisk et bergensuttrykk.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Jeg opplevde noe lignende forrige uke, en gutt som siktet på gutten min når han satt i barnevogn. Kjente jeg fikk lyst til og filleriste han, men det er jo strengt tatt foreldrene som trenger en skikkelig oppvekker!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Hadde neppe blitt så sinna, men hadde nok kommenteret at: "Det er ikke pent å sikte på andre" eller noe i den dur;0)
Odine! Skrevet 28. juli 2008 #15 Skrevet 28. juli 2008 En gutt lot som han skulle til å halshugge niesa mi i Dyreparken i fjor. Hun var rett over året og krabbet fortsatt. Det var ekkelt å se på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå