Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mårn mårn:) 18 uka i dag:D

eller nå sånt.. e litt beskymra (unskyld dialækt skrivinga mi) va på ultralyd fårrie tirsdag, dær e fikk se lillejenta mi, å alt va så d sku.. både sia da å før e va dær åg, ha e sjent masse liv neddi magen. men fra i fårrigår å t no har e ikke sjent nån teng... å i tillægg ha e hadd litt ont på førsjellie områda.. sånn på en måte oppfør livmora sjentes d ut såm d brant en gang..va litt ækkelt:/ men så ha e hatt sting i bægge sien, utn at e ha jort nå anna enn å sitt se på tv.. å ont nederst i "magen" eller underlive eller ka d no heita.. ikke sånn skikkeli ont at e ikke ha greid jort nå anna, mænn nokk tel at e lura på om e har grund t å beskymmer me? *redd*

ja åsså et anna spm, om beijbien dør inni magen no, bi e t å blø da, eller mærka e ingen ting?

håpa nån så kan svar.. *redd* :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen din og hør. Det er det beste du kan gjøre. Da slipper du å gå å bekymre deg. Hvis du kan komme inn så kan de jo lytte etter hjertelyden. Mest sannsynlig så er alt bra, men man skal ikke gå og uro seg. Jeg måtte på flere kontroller i mitt forrige svangerskap fordi jeg var redd noe var feil. Men det var ikke det og jeg kunne roe meg etter sjekken.

Skrevet

Ikke at jeg er spesialist, men jeg tror ikke at noe er galt. Stikkingen i sidene kan være smerter du kjenner fordi livmoren din utvider seg og lager mer plass til babyen. Det er helt normalt... Nå er jeg 16+2 og jeg hadde en del av det fra uke 19-20 ved forrige svangerskap.

Skjønner godt at du blir redd når du ikke kjenner spark og at babyen bevegeger seg, men du må ikke glemme at det lille nurket fremdeles har veldig god plass og kan turne rundt uten at du merker det. Det kan godt være at den lille jenta di har snudd seg og ligger å sparker innover i magen og da kjenner du det ikke når hun er så liten.

Prøv å ikke bekymre deg (selv om jeg vet at det ikke er så lett). Ta i tilfelle kontakt med fastlege eller jordmor og få de til å sjekke og finne hjertelyden :-)

Lykke til og kos deg med lille nurket i magen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...