Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bytter dere ut sprinkelsengen med en vanlig barneseng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir 21 mnd. mellom våre barn, så hos oss blir det at eldste får juniorseng enten når hun begynner å klatre ut av sprinkelsengen, eller når det begynner å bli utrygt eller trangt for babyen å ligge i vugge. Får se hvodan det blir, men tipper sprnkelsengen blir byttet ut med større seng rundt 2-årsalderen.

Skrevet

Det sies visstnok at det beste er å skifte en gang mellom 1 og 2 års alder. Vi ventet til mini var 2 år før vi skiftet seng. Om du mistenker at barnet ditt klarer å klatre ut av sprinkelsengen, ville jeg ha skiftet til barneseng, i fare for at han/hun kan skade seg ved å falle ut av sprinkelseng.

Sengebytte kan bli en utfordring. Mitt aller beste tips er å være veldig streng på at når man har sagt god natt, er det IKKE lov å komme opp igjen av sengen... ellers har du de rekende til langt på kveld ;-) *erfart*

Skrevet

Er så individuelt det syns jeg. Hos oss har snuppa passert 3 og trives fortsatt kjempegodt i sprinkelsenga si, men siden vi nå venter ny baby på nyåret så skal hun få stor seng i løpet av høsten. Hun har forresten bare prøvd å klatre utav senga 1 gang og siden det endte med knall og fall så har hun ikke prøvd siden :o)

Skrevet

Dette var vanskelig, syntes jeg! Sprinkelsenga er,så lenge barnet ikke klatrer ut av den, det tryggeste, føler jeg. Tenk om lillemann våkner mens jeg sover og trasker rundt i huset på egenhånd? Men på den andre sida: å ha en stor unge i sprinkelseng for lenge er vel ikke akkuratt supert for den personlige utviklinga.. Så hos meg flytta gutta over til barneseng en stund etter fylte 2. Vi sov i 2. etg og hadde grind på trappa, så da var jeg trygg nok.. hehe.

Skrevet

Takk for svar :-)

Her i huset har barna brukt vanlig seng fra 1 1/2 års alderen, og det har gått helt supert :-)

Skrevet

Sønnen min fikk vanlig seng til 3års dagen sin. Han hadde klatra over sprinklene lenge nok da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...