Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Litt fortvilt her nå, hadde håpet på litt mer sympati fra arbeidsgiver.. Stort sett akkurat funnet ut at jeg er gravid, for første gang. Begynte i ny jobb i april. Fortalte sjefen min det når jeg kom på jobb i dag, etter ferien, og hun virket kjempeglad på mine vegne! Men for ca en time siden fikk jeg mensen-symptomer, og bittelitt brun utflod. Ringte legen min, som anbefalte meg å gå hjem. Dette kunne ikke sjefen min forstå. Forklarte henne at jeg har vondt, og legen hadde anbefalt meg å gå hjem. Hun sa at hun ikke syns man kunne gå hjem å legge seg bare pga det når man er gravid, for man skal tåle såpass, ellers er ikke fosteret levedyktig uansett.. Greit nok det, mulig hun har rett, men er det så feil av meg å ville hjem? Er ikke det at jobben min er så veldig stressende i seg selv, men jeg har 1.5 time med pendling hver vei, så må opp 5 om morgenene. Det går jo bra til vanlig, men nå er jeg redd for at kroppen min ikke tåler det like bra? Huff, aldri følt meg så grønn noen gang:P
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Jeg tror ikke du er alene med dette. Jeg opplevde du du har, og fikk i tillegg tidlig problemer med bekkenet. Sjefen min kunne ikke forstår at jeg måtte ha en pause i løpet av arbeidsdagen, og at det gjorde vondt å bevege meg. Det virket på meg som hun trodde jeg diktet opp smertene for å få det enklere på jobb. Jobben min krever mye løfting, bøying etc og til slutt fikk jeg legemelding. Legen mente jeg måtte hvile meg en uka for å se om det hjalp, og så kunne jeg vurder gradvis sykemelding etter det. Mitt råd; Sjefen din viser deg lite forståelse. Jo, man kan bare legge seg ned hvis man er gravid og legen har anbefalt det. For da er det sikkert en god grunn! De symptomene du forklarte skal alltid tas på alvor. Hun tar feil, man skal ikke 'tåle såpass', det er mye man må ta hensyn til når man er gravid. Det er overhodet ikke feil at du vil hjem. Du må prioritere deg selv og den lille inni magen din. Man skal alltid høre på kroppen sin! Huff, sjefen din virker utrolig naive og arrogant!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 takk, det var godt å høre! Får jo så dårlig samvittighet, første dagen etter ferien, har ikke vært ansatte her i mer enn 3 mnd, og ikke jobbet 100% mer enn 1 mnd, så skjønner jo hun syns det er dumt, i og med at hun taper penger. Men det er jo ikke akkurat sånn at jeg planla å bli gravid for å plage henne... Hun sa at hun hadde vært gravid mange ganger, og mistet mange ganger, derfor burde jeg liksom ikke ta sånn på vei.. Nei, huff, dette var ikke noe morsomt..
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Sa hun det? Det er utrolig. Det er mulig hun har mistet mange ganger, og det er jo trist, men det betyr ikke at du skal 'ta sånn på vei' for det. Det var hennes opplevelse og hennes måte å ta det på, hun må skjønne at ikke all tenker sånn! Det høres ut som sjefen din prøve å presse deg til å jobbe bare. Min har presset meg til ting jeg har forklart at jeg ikke fysisk kan. Hun vil heller det enn å måtte få tak vikar. Hun tenker ikke over at jeg er også faktisk en person med behov! Hun tenker rent økonomisk. Derfor, når jeg får sykemelding neste gang skal jeg ikke føle noe dårlig samvittighet. Hun har presset meg til det istedenfor å høre på meg og ta meg på alvor. Når hun sliter med migrene tenker hun ikke to ganger over å dra hjem og blir borte noen dager. Så det vises hvordan hun kan ta være på seg selv, og sine ansatte. Trist!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Takk igjen, hjelper å høre at det finns andre med vanskelige arbeidsgivere..! Syns det er litt utrykt, iom at jeg kun er i prøveperiden enda.. Går greit å være her nå, formen er bedre, men har jo noe inni ********* vondt i ryggen! Fikk heldigvis komme til legen i morgen, selv om fastlegen min er borte, skulle jeg få en annen, så får se hva de sier.. De skulle få sendt meg videre til gyn, men siden jeg ikke er lengre enn 4+6 ca, er det sikkert ikke mye de kan se enda...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Det er bra at du kommer deg til legen. Vet hvor skummelt det kan være, har vært det selv. Jeg vet heller ikke hva de kan se så tidlig men jeg vet fra erfaring at fra 6 uker kan de se hjerteslag med en tidlig UL. Det går nok bra skal du se, bare ikke la sjefen din stresse deg. Det er mye som skjer med kroppen din og det er ganske fantastisk å lese hvor fort alt utvikler seg i begynnelsen av svangerskapet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå