Gå til innhold

Mannlig lege (litt langt, ca 10 cm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært hos bra mange forskjellige. Hadde jm og lege der jeg bodde før, flytta, fikk én jm-time (pga ferie) og én legetime her før neste legetime ble med vikar. Jeg tenkte det var vel og greit siden jeg ikke hadde noe spes forhold til den nye legen min. Det var bare det at denne vikaren var en ung mann, og jeg har bare vært hos damer tidligere!! Jeg fikk meg ikke til å spørre om alt jeg egentlig hadde tenkt å spørre om, jeg ble mest forfjamset over å være på svangerskapskontroll hos en ung mann (som attpåtil var ganske kjekk:P). Jeg vet det bare er tull å tenke at han ikke har like mye peiling på "dame-problemer" som en kvinnelig lege, men likevel.. Jeg sparte spm mine til neste gang. Bare det at fastlegen min fremdeles er på ferie og at jeg mest sannsynlig skal til mannen igjen i morra.. Noen som har tips til meg for at jeg skal slutte å tenke på at jeg ikke kan prate graviditet med denne mannlige legen? Er det noen som går til mannlig fastlege? Ekstra vrient det her siden jeg ikke har jordmor, lettere hvis man har et annet alternativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mannlig gynekolog/lege til halvparten av mione kontroller, og det er helt ok, selv om jeg kanskej sparer noen spørsmål til JM når jeg skal til henne de andre gangene. Er det ingen andre du kan spørre eller gå til enn denne kjekke mannlige legen?? Uansett, han er jo en profesjonell og tenker ikke på deg som annet enn nok en pasient med sine graviditets-spm!

Skrevet

Går bare til mannlig fastlege jeg, og har ingen problemer med det. HUsk, de er proffesjonelle og ser deg egentlig ikke som en ung kvinne, men som en gravid med event. plager, utfordringer og spørsmål. Det jeg mener er at helsepersonell i de alle fleste former er så vant med mennesker, kropper og "rare" spørsmål, at de ikke synes noe er flaut. Endel føler faktisk at kvinner ofte er litt " strengere" enn menn som helsepersonell, da de gjerne har opplevd graviditeter og slikt selv og ikke synes det er noe å bekymre seg for... :-)

Synes du skal spørre legen din om akkurat det du lurer på jeg, mye bedre enn å fortsatt gå og lure... :-)

Skrevet

Jeg har mannlig fast lege og i tillegg går jeg til jm.

Han er veldig forståelsesfull og jeg kan prate til han om alt mulig. Bare trøste meg med at han har sikkert hørt mye rart før ;)

Synes det var litt flaut å ta gyn. undersøkelse hos han i uka 12 men han kommer til å ta celleprøver en gang senere så jeg syntes det var greit å få gjort det.

Jeg synes jm min er litt strengere enn han, mange ganger ser hun ikke på meg en gang når jeg snakker til henne. Får intrykk at hun synes jeg er litt kjedelig hehe.

Men legen min viser alltid interesse. Kommer aldrig til å bytte fastlege, selv om jeg har nylig flyttet til andre siden av byen.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt!

Jeg hadde e ung mann til fastelege, men jeg måtte bytte. Fikk ikke til å ha et "pasient-forhold" til han, klart aldri å si hva det var som feilte meg, og ble skuffet etter hver legetime.

I uke 20 byttet jeg til en kvinnelig lege og alt ble så mye bedre!

Har nokk ingen tips eller råd til deg :/

Skrevet

Jeg har mannlig fastlege og syns han er den beste legen jeg har hatt, 1 gang jeg har en lege jeg føler tar meg seriøst.Tror ikke han har noe mindre peil på graviditet enn kvinnelige leger. Nå er han på ferie og vikaren hans er en dame,ei skikli hurpe,så måtte tvinge meg selv til å gå på kontroll hos henne for å ta blodprøve pga rhesus minus,men har ikke vært til henne etter det,fordi ho er rett og slett uspiselig. Så her er problemet motsatt!:)

Jeg syns man burde følge følelsene sine og ikke gjøre ting som man føler er ukomfertabelt ivertfall.

Skrevet

Jeg har mannlig fastlege og har hatt det i flere år. Har også vært til mannlig gynekolog flere ganger. Akkurat som jeg ikke tenker på ham/dem som annet enn en lege som skal passe på min helse går jeg ut fra at de er på samme måte.

De har akkurat samme pensum som kvinnelige leger og sannsynligvis like mange gravide pasienter :-) Graviditeter er uansett så forskjellige at det ikke er sikkert det å ha født noen barn selv nødvendigvis gjør en kvinnelig lege bedre skikket.

Jeg tenker rett og slett ikke kjønn i forhold til helsepersonale.

Skrevet

Heihei.

Vil skrive som de andre her over har gjort, at det ikke er noe å bekymre seg for. Fastlegen min er er en eldre og veldig koselig mann, og tror ikke han har mindre erfaring enn en kvinnelig lege, bortsett fra egenerfarignen da. Hehe..

Men skjønner at det er litt flaut dersom legen er kjekk da... ;)

Lykke til i all fall. :)

Skrevet

Det gikk heldigvis bra! Jeg var jo forberedt på denne legen denne gangen pluss at jeg hadde møtt han før. Fikk spurt om alt jeg lurte på og mere til :) Skal til han neste gang også, så da var det jo ekstra greit at det gikk bra denne gangen :)

Skrevet

Jeg har en ung (ca 35 vil jeg tro) mannlig lege som er både kjekke og hyggelig. Har han som fastlege og har brukt han til de fleste svangerskapskontrollene + når jeg tar gyn undersøkelser.

Han svarer på alle spørsmålene jeg skulle ha, og virker som han har fått de fleste spørsmålene før også.

Kanskje det hjelper at han selv har 3 barn og har vært gjennom graviditetene med sin kone??

Har en ung kvinne som vikarlege i sommer - hun virker ikke til å ha peiling på noe. Veldig fersk.

Tror ikke det har så mye med kjønn å gjøre jeg - mer erfaring og kjemi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...