Gå til innhold

Bør jeg dra til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene hjemme... og skulle fikse noen skap, og klarer selvsagt og slippe skapdøra på stortåa mi. Det banker, verker og jeg vrir meg i smerte. Den ble et hakk der, som jeg blødde litt fra, og den er nå veeldig hoven. Kan det være brudd der tro? Det er nå en times tid siden, og det er fortsatt veldig smertefullt - og jeg klarer ikke stå på den.

Tlf hos fastlege åpner enda ikke før om en time... og om 3-4 timer må jeg hente barn i barnehagen. Sukk... orker egentlig ikke runder hos lege, og legevakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som tåa har fått seg en skikkelig trøkk:)

har du forsøkt å kjøle den ned?

kan jo være brudd, men det skal ofte endel til å få brudd i stortåa ved å slippe noe på den.

Skrevet

Kjøl ned og sjekk om du kan bøye den uten å dø av smerte... Klarer du ikke det ville jeg heller bitt i meg en tur til legevakten bare for å være på den sikre siden. Og husk å legge den høyt! Foten altså :o)

Skrevet

Har ikke prøvd å kjøle den ned... får prøve det før tlf til fastlege åpner da :-) Takk for tips. Foten ligger høyt i alle fall. Har inntatt sofaen med pc'en i fanget nemlig... *s*

Jeg som har tusen ting å gjøre... *gaaah*

Skrevet

Det er typisk det der... Jeg trødde noe så aldeles kjempefeil med foten 1. dagen i ferien min for noen år siden og ble liggende 3 uker i hengekøya med bok (ikke at det var så anstrengende da, hehe, men jeg hadde jo masse planer som jeg ikke syns var så forenlige med å gå på krykker)... Ikke alltid som man hadde planlagt.

God bedring!!

Skrevet

om du har brukket tåen er det dessverre ikke noe poeng i å dra til lege.. det er ingenting de kan gjøre. har akkurat gjort det selv, dro til lege og endte opp med å betale 500,- for røntgen og en teip bit.

Det du kan gjøre er å teipe den vonde tåen til den ved siden av og regn med at det tar 4 uker til den er helt bra igjen.

Men om du trenger sykemelding må du seff til lege:)

God bedring!

Skrevet

ah... hihi.. takk for tips! Jeg går på rehab, så trenger ikke sykemelding. Har heldigvis frikort! Og teip har jeg også. Krykker også. Hehe... Men mest opptatt av alt jeg ikke får gjort, da jeg skal ha visning av leiligheten om en uke *sukk*

Takk for svar alle sammen *ss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...