Gå til innhold

"Fetekur"?

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia har aldri vært en tungvekter, men nå som hun flyr så mye i bare bleia ser jeg hvor innmari tynn hun egentlig er. Hun er 85 cm og knappe 10,5 kg. Ribbeina stikker litt ut og de små beina er som pipestilker over den runde lille magen. Det har sikkert litt med varmen å gjøre også, men jeg blir jo litt bekymret mor da... Det kan kanskje hende at hun har gått ned litt fordi hun har begynt å gå og løpe?

HS har ikke sagt noe på vekta, men de sier svært lite klokt likevel.

Men - uansett, jeg har jo som sikkert de fleste lagt meg til en vane å lage nogenlunde sunn og ikke fetende middag, så nå har jeg tenkt å gjøre om kosten litt så det blir litt mer fett til Miamor. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gripe det an? Vi spiser jo også felles middag, men det er jo bare Mia som trenger litt ekstra fett, vi voksne har mer enn nok ;-)

Forslag mottas med takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja eh, beina til Mia er som på de fleste andre UNDER magen, men ellers har vi det bra :-p

Skrevet

hehe, ja det kan være en fordel å ha beina under magen fremfor på oversiden hehe

Men, tips ja, det er jo ikke så lett alltid. Men ha alltid smør på brødskivene hennes, og så kan du jo f.eks lage litt sauser eller liknende til hennes middag?

Makrell i tomat er det jo også en del sunt fett i, så om hun liker det er jo det supert.

Laks er jo en sunn og fet fisk, makrell også. det er jo masse sunt fett i dem.

Lykke til!!!

Skrevet

Hei.

M er heller ikke så stor av seg. Men vi har ikke stresset noe med det. På 15 mnds kontrollen hadde hun gått ned i vekt. HS sa at det ofte skjer når de starter å bevege seg mer. I tillegg hadde det vært veldig varmt i mai. Hun sa

Skrevet

......at det er vanlig at de raskt mister en del vekt i varmen.

Jeg ville nok også bare satset på litt saus og litt godt smør på brødet.

Vi har jo også merket at hun spiser mye mer i barnehagen så vi regner med at det går seg til igjen når hun starter der nå i august igjen. Det går seg nok til skal du se.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dette har hjulpet meg:

- 2 typer pålegg på brødskiva, f.eks ost + skinke eller eggerøre + salami.

- Helmelk eller juice i stedet for vann til maten

- God morgen-yoghurt

- Fruktsalat med vaniljesaus

- Kjøttboller og pastaskruer (med en liten smørklatt på pastaen)

- Peanøttsmør

- Fiskepinner med remulade

- Pytt i panne og speilegg

- Speilegg, bacon, tomatbønner og grillpølse i skiver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...