Gå til innhold

spm vedr nutramigen og melkefri diett

Anbefalte innlegg

Skrevet

pga sykdom hos meg og mulig laktose/melke intoleranse er småtten på 4 uker begynnt m nutramigen. Hvordan tilbereder dere når dere skal ut av huset.... finnes jo ikke ferdig pakker m dette...

Hvilke grøter kan man bruke når den tid kommer..

Noen som vet om de har melkefrie produkter til babyer i usa og spania og hvor lett er disse å oppdrive.....'¨

Hvilke erfariner har dere med nutramigen og en melkrfri diett.,... noen som etter en stund har gått over på feks nan igjen, begynnt med melk...

hvilken oppfølgning har dere fått... feks fra sykehus etc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte nutramigen, men mest fordi nan var for vanskelig å fordøye til og begynne med.

Jeg pleide å måle ferdig opp pulver så en flaske med kokt vann før jeg dro ut av huset, fant ingen ferdige pakker med dette.

Vi brukte vanlig grøt, men guttungen spiste ikke den fra 4mnd. tror det var fordi det smakte pjuk pga. melken.

Vi gikk over til nan når han var 10 mnd. så over til vanlig melk når han var 12 mnd.

Men jeg har ingen allergier, så er ikke noe god sammenlingning:s

Skrevet

Hei.

Da Lillemann fikk melkeallergi og begynte med Nutramigen hadde jeg med meg varmt vann, og kaldt kokt vann, og et glass/boks med pulver, og antall flasker jeg måtte bruke. blandet etter hvert jeg brukte det, det hvis jeg var noen timer/dag borte.

Jeg brukte "Holle" grøten jeg kjøpte på helsekosten, dyr, men god.

ang melkefri mat i Usa og Spania, her jeg ikke peiling, men regner med at det er like "bra" som i Norge.....

Siden lillemann har melkeALLERGI, så er vi fortsatt på melkefri diett, men vi prøver å gi innimellom ting som kan innholde melk...... men den melkefrie dietten fungerer på han her i huset.ser ikke noe grunn til at han skal begynne å drikke kumelk.....(han har også egge allergi....) men vet at de som "bare" har intolleranse så kan man fortere gå over til vanlig kumelk.

Har fått veldig god oppfølging på sykehuset. første året var vi der masse, andre året litt færre, og nå har vi ikke vært der siden 2006, skal dit nå i høst igjen.....

Håper det går bra med dere:-) når man kommer i gang er det ikke veldig vanskelig.....litt mere arbeid, men hva gjør en ikke for de små;-)

Lykke til;-)

Skrevet

du må gjøre som de har nevnt over. pulver i flaske også kokt vann på termos eventuelt.

det er ennå lenge til minien skal begynne med fast føde så ikke uro deg for det nå... det er så mye annet å uroe seg for med disse små.

vet ikke noe om hvordan det er i spania eller usa men i norge går det veldig fint med barn som ikke skal ha kumelk.

når det gjelder grøt så er det fler å velge i som de selger på dagligvare som du blander med nutramigen, og dersom den blir litt beisk på smaken så går det og ha litt frukt mos oppå.

men det er lenge til ennå så ta det med ro og kom innom her å spør når det nærmer seg tilvenning til fast føde :)

lykke til ;)

Skrevet

Vi fikk mistanke om at vår lillegutt var melkeallergiker da han var ca. 7 - 8 mndr - han skulle få litt tilskudd med mme (NAN) (en flaske i ny og ne), men kastet opp av det.

Vi var hos Oslo Barne- og lungelegesenter, fikk ikke påvist melkeallergi med en gang, men ble satt på Nutramigen.

Ved 2 førsøk (da han hadde fylt 1 år) fikk vi utslag på melkeproteinallergi.

Vi kjøpte en halvliters termos, tok med varmt vann på den, og kjøpte en pulverboks fra Avent m 3 rom i (fås i mange dagligvarebutikker og babyutstyrsbutikker). Kaldt vann hadde vi enten med eller så kjøpte vi en Imsdal der vi var. Blandet etter behov.

Når det gjelder grøt så brukte vi de første mnd. vanlig risgrøt og maisgrøt som skal blandes m mme.

Etter hvert brukte vi også Holle-grøt fra helsekost.

De siste mnd. har vi kun brukt Sinlac grøt - det er en spesialgrøt for de som ikke tåler melk/soya. Skal blandes med vann, ikke mm/mme.

Sinlac fås kjøpt i mange dagligvarebutikker, jeg vet at Rema 1000 har den i sortimentet så den skal iallefall være å få der, samt i andre større dagligvarebutikker. Koster rundt 70 kroner for en pakke, men det er da to poser i den.

Vi har vært to ganger til allergilege, og skal inn på ny sjekk om noen mndr. Melkeallergi er jo noe de aller fleste små vokser av seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...