blomsterjenta Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 hei! hvor tidlig bør man søke NAV om permisjon? Skal den leveres arbeidsgiver eller direkte til NAV? norn som allerede har søkt? Har termin 4. nov.
AO3 Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Du må søke om permisjon hos arbeidsgiver. Hos min arbeidsgiver skal dette gjøres senest 3 mnd før man går ut i permisjon. I tillegg må du fylle ut skjema og levere til NAV for å søke om fødselspenger. Skjemaet heter "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon", du finner det på NAVs hjemmesider. Arbeidsgiver skal også fylle ut et skjema og sende til NAV. Dette har sikkert arbeidsgiver kontroll på. Jeg har termin 24. oktober. Jeg har søkt om permisjon på jobben, men har ikke fylt ut NAVs innviklede skjema enda...
AO3 Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Sorry, det heter foreldrepenger, ikke fødselspenger. *rødme*
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Hei! jeg søkte for ei ukes tid siden, og jeg har termin 5.oktober, er altså 30+ nå. De på NAV anbefaler at du ikke søker senere enn 2 mnd. før termin. Men ville gjort det enda tidligere dersom du vil det. Ca. 3 mnd. før er helt vanlig.. Tror disse soknadene blir behandlet ganske tregt gjennom systemet ettersom jeg har fårstått på veninner. Du får en del som skal til arbeidsgiver, som han skal fylle ut, men dette skal videre til NAV igjen. Det lureste er at leverer inn alt sammen, det gjorde i hvertfall jeg..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 PS: Jeg måtte ikke søke om permisjon hos arbeidsgiver, kun skrive et ark om når jeg begynte permisjonen og hvor stor permisjon du skal ha. Dato for når du skal tilbake i jobb trenger du ikke bry deg om, fordi dette vet du ikke før etter fødselen, NAV holder styr på dette.
husmus &2 Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Jeg snakket med NAV i dag, og her i Oslo (Frogner) ville de ikke ha søknaden før etter uke 26, og senest 2 måneder før.
blomsterjenta Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2008 takk for hjelp! lettere å få råd fra andre i samme situasjon enn fra NAV :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå