Gå til innhold

uff! nå orke je snart ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk melding fra min mor om å velge mellom dem og samboeren min. Nei vi har ikke ett veldig greit forhold og han er langt fra perfekt. men hva slags mor ber dattera si velge slik da? hvorfor i all verden skal jeg tenke på hennes følelser istedet for mine egne.uff. mest lyst å pakke sakene,ta med unga og reise fra alt og alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er bakgrunnen for at hun ber deg ta et slikt valg da?

Har samboeren din gjort noe bestemt?

Skrevet

Oj det høres jo veldig spesielt ut- men vanskelig å gi noe råd eller noe når man ikke vet hva som er årsaken til denne beskjeden....

Skrevet

Tror nok uansett ikke det er en riktig løsning og reise fra alt og alle... Nå aner ikke jeg hva som ligger bak, men synes uansett ikke det er noen god ide av en mor og sende en sånn melding. Hvis hun virkelig mener at du burde reise fra samboeren din fordi han ikke er bra for deg, så burde hun heller snakke med deg om det og hjelpe deg bort, heller enn å be deg velge på den måten. Og jeg synes kun du skal velge ut fra dine egne følelser, ikke hennes.

Skrevet

min samboer sliter med nerver og angst. går til psykolog. han gjør i og for seg sikkert mye rart og dumt i hennes øyne.Og vi sliter i forholdet med våre ting. men går til familiekontoret. det som utløste dette i dag: jeg skulle på ett møte kl.9 og lurte på om hun kunne passe unga da sambo begynne på jobb 9. ja det var greit. da jeg kom tilbake satt hun på trappa og sa bare at nå var hun så sint på han at hu ikke visste hva hun skulle gjøre. han var ikke reist på jobb enda. han sa han hadde litt å ordne i dag,så han skulle begynne senere. greit jeg ble irritert selv. for da hadde hu ikke trengt å komme. så sa hu når hu dro at hu kom ikke tilbake hit mer før jeg hadde kastet ut han. jeg sendte så en melding til de begge når de var reist at de fikk ordne opp seg imellom. jeg orker ikke være en hakkekylling i midten.Om de ikke snart kan gi seg tar jeg med unga og reiser fra de alle. da kom det fra min mor om hennes følelser bla. bla bla..og jeg fikk valget mellom dem og sambo.. Uff!

Skrevet

Syns måten det ble gjort på var litt merkelig, men hvis min mor hadde sagt noe slikt til meg, så hadde jeg faktisk tenkt meg om. Aner ikke hva som ligger bak, ettersom jeg ikke kjenner situasjonen. Men kan det være at mamma'n din har en grunn til å si dette? Det kan nok være hun ser at han ikke er bra for deg. Hvis han har gjort noe spesiellt, er det ofte enklere å se for utenforstående at dette må du komme deg bort fra.

Hvis din mor derimot bare har bestemt seg for å være bitch, uten noen som helst grunn, hadde jeg svart tilbake at da kan hun bare ha det så godt, og komme tilbake når hun aksepterer mannen du vil leve med.

Jeg har flere ganger hatt lyst til å si til folk at de må komme seg bort fra partneren sin, men så var det det å gjøre det da. Hvis din mor har en grunn, bør dere snakke om det, kanskje det er noe hun har misforstått, eller ikke kjenner hele historien. I såfall kan du være glad hun sier fra, og vil ditt beste. Men jeg skjønner godt du er oppgitt over å få en slik melding fra din mor!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns ikke det var en riktig måte av moren din og si dette på, men det kan kanskje hende hun har rett?

Mamma prøvde og advare meg også, i flere år... endelig tok jeg til fornuft og flytta fra han. Det viser seg gang på gang at mamma har rett, det er bare litt vondt når det kommer fra henne.

Jeg håper dere finner ut av det, og nå vet ikke jeg hvorfor eller hvordan det har blitt som det har blitt, og om moren din gennerelt er en person som tar ting på den måten hun gjorde nå...

Skrevet

bare husk at mamma´r som oftest handler ut i fra kjærlighet da ;-)

Det vet jo vi her inne, vi vil alltid det beste for barna våres, og det vil sikkert din også.

Moren din har kanskje rett, eller så må du gi henne en grunn til å tro på dere!

Skrevet

Mammaen din syns kanskje det er veldig tungt å se deg og barna i et forhold som hun mener er uholdbart. Hvis din sambo er en smule ustabil tenker hun nok bare på deg og barna dine.. Ville kanskje tatt meg en tur til mammaen din og snakket med henne og fått fram hvorfor.. Uten at hun eller du er sinte. Skjønner veldig godt du syns dette er tungt, og det å skulle velge mellom familie og samboer er et umulig valg, for man trenger familien sin...

Veldig sårbar situasjon som jeg håper løser seg.. Skjønner så godt du er oppgitt og fortvilet, men jeg håper dere løser det..

Skrevet

Samme melding fikk en venninne av meg fra foreldrene hennes også, de har vel ikke snakket sammen på et år, hun og moren, men faren hennes snakker aldri med hun eller samboeren.

Og helt ærlig, samboeren til venninnen min (ble kjent med hun fordi jeg alltid har kjent samboeren) burde høre på moren! Og det tror jeg er rett i de fleste tilfeller. Han samboeren har fått beskjed om å forandre seg for at forholdet skal bli bedre, og karer det i perioder men faller alltid tilbake til sitt gamle jeg..=/

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Uansett hvor ille samboeren er. En mor skal IKKE be datteren om å velge enten han eller familien!

Det er utrolig egoistisk av din mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...