desember80 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Et øyeblikks forglemmelse gjorde at jeg spiste en stor bit av min fars hjemmelaga tørrfisk. Nå er jeg kjempenervøs for at det var en tabbe. Hvor ofte føler man egentlig liv i uke 22? Innbiller meg at det har blitt mindre nå plutselig...Har i tillegg spist både reker, krabbe og kveite selv om flere sier at det burde ikke gravide spise. Det er så mye man skal passe seg for. Blir gal!!!!!!!!
Babyønske �� Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Tror det var en diskusjon her ang tørrfisk en dag før. Men er ikke sikker på hva konklusjonen ble. Tror det var delte meninger. Du kan jo prøve å søke på tørrfisk i søkefeltet, så kanskje innlegget kommer opp. Reker og krabber kan du bare spise, men en bør spise kun krabbeklørne, og ikke det brune i skallet. Og ang kveite er det vel bare blåkveite over et visst antall kg en bør holde seg unna.
Krissy78 Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Jeg synes at internettsiden til matportalen er god å se på... http://matportalen.no/Emner/Gravide (Men finner dessverre ikke noe om tørrfisk her...)
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 jeg har hoppet over tørrfisken når jeg har vært gravid siden den hverken har vært frosset eller varmebehandlet. men har aldri hørt noe fra de offentlige rådene om tørrfisk.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Har dilla på tørrfisk æ, har spist det med alle, og ikke hørt noe om at det kan vær farlig! Trur ikke det er det, det er størst fare for småmark i magen, men det er ekstremt skjeldent det skjer, og kan ikke huske sist jeg hørte om et tilfelle!
Sånn kan det gå Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Ikke noe farlig med tørrfisk. Jeg har selv spist masse tørrfisk under alle mine sv.skap.
birrisj05.02.09 Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Slapp av, det er ikke sånn at det SKJER noe hvis man spiser noe man ikke skal spise.. men det KAN skje noe.. mest sannsynlig gjør det ikke det når man er langt på vei heller, av en pitteliten bit av noe.. Jeg har spist en hel pose med tørrfisk, og jeg tror ikke det er no farlig. Man bør vel ikke spise det ofte uansett da, siden det egentlig faller under "verken kokt eller stekt"-kategorien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå