Anne-B. Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Dette kan da ikke være så veldig uvanlig? Jeg legger noen få biter på tallerkenen hennes av gangen, når hun spiser brødskiver og fingermat generelt. Akkurat nå sitter hun med en skål bananbiter og blåbær og kornmokjeks (niesa mi hadde plukka ca en liter, og jeg fikk det fordi hun ikke gadd renske dem selv ). Får vel legge til at hun har 8 tenner og to på vei opp nå, fikk de to første da hun var 3 mnd, tror det har noe med saken å gjøre. Kjempepraktisk for en mamma som egentlig er litt lat. Sukk. Jeg er ingen servicemamma, har jeg etter hvert funnet ut, men har også lyst til å lære ungene at om man sitter og sulter ved siden av kjøleskapet, så er det ens egen feil. Jeg unnskylder meg med det.
Elle melle deg fortelle Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Tror ikke det er uvanlig nei. Hun her bgynte hvertfall å spise brøet sitt selv når hun var 6,5 måned. Og etter det har hun spist det hun kan spise uten skje selv. Nå er hun 1 år hvert øyeblikk og begynner å få dreisen på å spise selv med skje også. Hun her fikk to tenner nede når hun var 5 måneder, de andre tre oppe har akkurat kommet.
jentebanden Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Det er vel ikke unormalt det nei. Jenta vår er snart 15 mnd, og de siste 2 mnd har vi ikke fått lov å gi jenne noe, hun skal spise alt selv. Snakker om griseri! Kunne nok mettet et barn i Afrika med det som ligger på gulvet når hun er ferdig ja.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Hei. Så flink tulla di er;) Jenta mi har spist selv fra ca 8 mnd alder. Men hun fikk ikke tenner før hun var 10 mnd da..hehe.
Anne-B. Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2008 Det var egentlig godt å høre at det var flere. Hun har spist selv siden hun var 7-8 mnd, da begynte vi med brødskiver. Hadde en tante på besøk som ikke kom over at hun spiste selv, det hadde hun aldri sett før, men så fortalte hun at barnebarnet hennes ble matet til hun var 2 år, så det er vel litt hva man selv gjør det til. Jeg tenkte at det kanskje var lettere å spise med flere tenner, og at det fungerte som en slags motivasjon, men egentlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor. Det er jo uansett hendene og fingrene de bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå