Gå til innhold

Tannlege...Dårlig utført arbeid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos tannlegen for 3-4uker siden og fikset noen hull i tennene, og nå de siste dagene så har den ene tannen som ble fikset vært så følsom at jeg ikke kan spise på den siden av munnen, eller ha noen form for væske der- selv ikke lunkent vann. Alt gjør vondt. Det virker ikke som om fyllingen har falt ut, men det kan virke som om en liten del av den kanskje har det - det er en av de bakerste jekslene så det er litt vanskelig å kjenne :P

Men, uansett. Det jeg lurer på er: Har jeg krav på å få fiksa dette uten å måtte betale for det - siden den er så ny. Har ikke tygget på noe hardt, ikke fått slag eler støt mot tannen, så jeg vil påstå det er dårlig utført arbeid.

Og hvis jeg har krav på dette; hvordan er det med å få refundert utlegg for å få det fikset? Tannlegen er på ferie i 2 uker, og jeg klarer ikke å vente så lenge - så da må jeg på tannlegevakten :(

Har ikke vært hos tannlegen på maaaange år, så jeg har helt glemt hvordan dette fungerer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om vedkommende har praksis sammen med andre så kanskje de kan fikse det? Men ja, du kan reklamere på tannlegearbeide, men som med en hver reklamasjon så har "selger" rett til å prøve å rette opp skaden. du kan jo ringe tannlegen hjemme og høre? Se om h*n står i telefonkatalogen på nett!

Skrevet

Forresten, om det er en hvit fylling i en jeksel er det ikke umulig at det kommer en liten luftboble i fyllingsmaterialet (var det ikke det fattern sa da jeg fikk en hos han sist), og da kan du få smerter som nå. Ta på sånn gele som babyene bruker når de får tenner, dentinox, det hjelper i hvertfall kortvarig!

Skrevet

Haha. Ja da prøver jeg det. Må kjøpe dentinox uansett, for småtten driver å får tenner stakkar.. :P

Skrevet

Høres ut som tannlegen ikke har gjort bra nok rent før han satte i blomben.

Ja du har rett på å få ordna det gratis.

Hadde samme problemet for noen år siden. Å jeg fikk det gratis.

Skrevet

som regel vil du få fixet dette gratis.

Men du kan ikke bare gå til en annen tannlege eller tannlegevakta for så å kreve utgiftene refundert av din tannlege senere. Da må du i tilfelle avtale med han at det er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...