Gå til innhold

Ikke la deg lure..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er alle sammen som gledet seg slik til å gå på tur med tvillingene??? Har jaggu ikke sett mye til alle som skulle stille opp... Gidder ikke spørre heller. Føler en må gjemme masingen til viktige ting.

Så konklusjonen er, ikke tro på tomme løfter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å så kjedelig.. godt med avlastning. jeg har opplevd det motsatte av deg.. mange som vil hjelpe, trille og gjøre sån at jeg får gjort andre ting.. både kino og shopping. ofte ber vi om hjelp hvis jeg eller pappan skal gjøre noe. når de blir trillet av andre flyr jeg med moppen og prøve å få ordne i rote!

Skrevet

Synes ikke folk er sånn kjempeflinke til å hjelpe til jeg heller. Men kanskje må man bare være flinkere til å spørre selv. Noen sier jo: "Ring meg hvis du vil ut å handle eller noe, så kan jeg ta tvillingene et par timer". Men jeg har aldri ringt. Kanskje jeg skal begynne med det:)

Skrevet

hmm merkelig, det var ikke så mange som tilbød seg å gå på trilleturer for meg. Ikke rart da alle jeg kjenner jobber på dagtid :). Ellers bor jo svigers 2 timer unna med bil, så jeg kan ikke akkurat mase på de heller. He he, fikk gavekort på barnevakt en kveld, det skal vi jammen bruke.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen her ja, mange som sa: vi skal hjelpe deg bla bla bla bla.....

Men veldig få stiller opp, folk har jo nok med sitt og sine, men da kan de la vær å love seg bort også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Man kan ikke regne med at folk spør hele tiden heller da,

Venner må man kunne spørre om hjelp av, er det for mye og blir mas er nok ikke så gode venner heller.

Mine venner har tilbudt seg å hjelpe, sagt jeg skal si ifra, og det gjør jeg.

Jeg ringer om jeg trenger littt hjelp bare til å passe mens jeg dusjer, eller er så sliten at jeg ikke har ork nok til noe, trenger å gjøre storinnkjøp (har ikke bil)

I dag kommer en venninde til meg og henter meg for at jeg skal kjøpe parasoll og noen blomster, til gjengeld koser hun seg med barna mens vi lager grillmat.

Har de ikke tid eller orker de ikke sier de nei, og vet jeg ikke blir fornærmet av det. De vet at jeg er der for de også om de trenger meg, selv om jeg ikke er våken og opplagt om dagen er jeg der om de trenger meg og, selv om jeg ikke får gjort så mye nå.

Jeg kunne nok ha klaget over at de ikke stiller opp og jeg ikke vil spørre de fordi jeg synes de skal spørre meg hele tiden..nei ærlig talt , vi spør ikke hele tiden vi om de trenger hjelp gjør vi vel.

Vi sier vel det samme vi, om venninder har kjørlighets sorg, er syke, har det tøft på jobben, er nedbrutte og så videre, jeg ringer ikke vennene mine og spør om de trenger hjelp.

Jeg har sagt at det bare er å spørre, og det gjør de, kan jeg så stiller jeg opp og hjelper, kan jeg ikke så vet de at jeg kan en annen dag.

Tør dere ikke spørre så har dere ikke noe å klage for!!!

Sliten tvillingmamma jeg og, har hatt supertøff fødsel, har ikke klart å sitte, fortsatt vondt etter 12 uker, sover lite, har null energi osv osv osv. så jeg vet hvor slitne dere andre kan være og.

Heldigvis har jeg barn som er rolige, og sluppet unna Kolikk (stakkars dere som har det å stri med!)

Ikke meningen å virke hard, eller sur (absolutt ikke det,,bursdag i dag og det er suverent godt vær ute..og barna mine sov til 12 i dag!!!!!) det gjorde jeg og!!!

Men dere må tørre å spørre om hjelp, det er når dere blir tvilling+ foreldre dere vet hvem som er deres virkelige venner:)

Ja jeg har de vennene som lovte alt og bare forsvant jeg og, men jeg har også de som kommer og lager mat, vasker kjøkken når de er på besøk. tar bleieskift og koser med barna. De dømmer meg heller ikke når de ser hvor rotete en leilighet med slitne tvillingforeldeldre kan bli:) og godt er det gitt.

Lykke til, god sommerklem

Skrevet

Må bare si en ting.. Når man har spurt noen ganger og det aldrig passer, gidder en ikke spørre igjen. Mulig jeg har dårlige venner.. Men, det har ingen ting med å ikke tørre å spørre å gjøre.

Skrevet

hadde tatt det opp jeg tror jeg. Kjipt å ikke ha hjelp.

men du har dere homestart der du bor? anbefaler det. godt med all den hjelp man overhodet kan få.

skjønner du ikke spør flere ganger når du bare får nei.

Trodde kanskje du ikke hadde i det hele tatt jeg, men da tok jeg feil.

Vet jeg er heldig som har den hjelpen jeg får:)

Skrevet

hei pluttiplutt..

har lest litt om homestart... hva hjelper de deg med?? ble liksom ikke så klok da jeg søkte om det på nett!

Skrevet

Jeg får også hjelp fra Homestart. Ei snill dame (pensjonist) kommer og triller tvillingene en gang i uka. Da er de borte i to timer. En gang tvillingene skulle ha vaksine, var hun også med meg på helsestasjonen.

Hørte om en annen tvillingfamilie som fikk hjelp fra Homestart. Der ble tvillingene tatt med til familiebarnehage en gang i uka.

Man får være med på å bestemme selv hva man vil ha hjelp til fra Homestart. Man får hjelp 2-4 timer, en gang i uka.

Skrevet

Jeg forventer ikke at vennene mine skal stille opp for meg bare fordi jeg har fått barn, men kjenner at jeg selv skal passe meg for å komme med tomme løfter. Synes det er litt dårlig å si at man skal hjelpe til, og så aldri gjøre det. Det har jeg opplevd mange ganger. Også at avtaler som jeg virkelig har gledet meg til, særlig da tvillingene var mindre, plutselig har blitt avlyst i siste liten. Synes det er sårt, og skal vokte meg vel for å selv love mer enn jeg kan holde ovenfor vennene mine. For realiteten er at man er fryktelig sliten, og når noen sier de skal trille en tur på onsdag, og så ikke kommer - da blir det veldig tungt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...