Gå til innhold

All inclusive og etisk turisme


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange med små barn vil gjerne reise til syden og ha et all inclusiveopphold

Etisk sett er det ikke så greit med denne typen turisme. Det er svært lite av det vi betaler for en slik ferie blir igjen hos innbyggerne på feriestedet. De som jobber på disse hotellene får svært lite lønn og er avhengige av tipsen. Man eter og drikker så mye man kan i ei uke, og det er jo heller ikke det man kanskje trenger? Jeg har selv gjort dette en gang, og aldri, aldri mer!

Da ville jeg heller leid ei leilighet og kost meg med basseng og et og annet resturantbesøk. Da har man plass til å kose seg selv med små barn, og det er deilig å vite at i kjøleskapet er det kald drikke og vannmelon. På markedet kan man handle grønnsaker (som er virkelig kvalitetsvarer), og drikke er så billig at man trenger ikke tenke på det engang. All inclusiveoppholdet vårt kom på 13000 for to, og det var en billig restplass (det er 4-5 år siden) - og det var ikke verdt det. Spesielt ikke når vi tenker på de tyrkerne som virkelig deler landet sitt med egosentriske turister på våre vilkår!

 

Bare til ettertanke:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...