SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Det spiste jeg nemlig i går, før jeg kom på at det er noen slike ting man ikke skal spise som gravid. Noen som vet?
Trollemor og snuppa! Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Choritzo er vel en form for spekepølse.. Man skal vel egentlig ikke spise det, men er liten sjanse for at du skulle ha fått i deg noe ulumskheter! )
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 Ja, det går nok greit. Men jeg finner ikke noe informasjon på nettet. Får kanskje la være å spise det igjen, for sikkerhets skyld :-)
Smock Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 I nest siste utgave av bladet GRAVID fant jeg en kjempegrei oversikt over hva som er trygt å spise, og hva vi bør holde oss unna. Chorizo anbefales ikke, i likhet med spekemat og for eksempel roastbeef. Men ville ikke fått panikk... et lite "unntak" skader sjelden. Det viktigste er vel at man ikke bruker disse matvarene over lengre tid under graviditeten. Det er jo mange som har et høyt inntak av f.eks. alkohol før de finner ut at de er gravid uten at dette ser ut til å ha påvirket fosteret betydelig. Har ikke sjekket selv, men du kan jo se inne på www.gravid.no om du finner igjen den artikkelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå