tigergutt<3 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jeg beggyner å slite fælt med å finne en stilling som er god å sove i. Er våken et uvist antall i løpet av natten bare for å snu meg. Ligger jeg på siden så blir jeg øm og støl i ryggen, når jeg skal snu meg så verker det i bekkenet...... Og hvis jeg prøver å ligge på ryggen så gjøre det så vondt i to ømme muskelpunkter på toppen av livmoren, under ribbena.... Jeg har hele 8 uker igjen og en tulle på snart 4 år som trenger meg hele dagen, begyner å se tungt på tiden fremover.....
iseb Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Sover dårlig jeg også. Kjenner igjen problemene med liggestillingene. Jeg har vanligvis lagt meg tidlig, men nå har jeg begynt å være oppe til i 12 - 1 tida, da er jeg skikkelig trøtt når jeg legger meg og sover litt bedre hvertfall. Så er det jo så tungt å snu seg i senga!! Liksom ikke gjort i en fart lengre. I tillegg er jeg oppe og tisser hver gang jeg er våken... Men vi har noe å glede oss til da, når ungene kommer:-)
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 jeg har begynt som deg iseb, å legge meg senere. I natt la jeg meg på sofan i 4 tiden, stuen er det kaldeste rommet om natten. Snur meg og forstyrrer sambo hele natten og han snur seg dermed mer og forstyrrer meg. Ikke bra. Men jeg står opp tidlig og er egentlig i fin form hele dagen. Enn så lenge...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Kjenner meg så godt igjen i forklaringen din, HI... Har akkurat samme problemet. Og når jeg ligger på rygg får jeg ikke puste skikkelig. Armene mine blir numne når jeg ligger på siden og det å snu seg.....Et kapittel for seg selv:( Kanskje kroppen sin måte å gjør oss klar for våkennetter??men får iallfall ikke lade opp på denne måten:) Men men gleden av hva vi sitter igjen med overskygger alt annet selv om det ikke er så kjekt midt på natten:)
lillebell&lillemor Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 I mitt forrige svangerskap hadde jeg store smerter i hofte og kne av å ligge på siden. Turte ikke ligge på ryggen på slutten pga "klikk" i bekkenet. Syntes det var litt skummelt da jeg ikke visste hva det var. Denne gangen har jeg fått god oppfølging av fysio og kiropraktor og "lært" meg hvordan jeg skal rulle rundt i sengen. For det første ligger jeg med en god pute mellom bena (som går helt ned til anklene). Da får jeg støtte hele veien. Hvis jeg skal snu meg, bøyer jeg bena så mye jeg kan og ruller hele meg (overkropp og underkropp) samtidig over på ryggen. Dette har hjulpet meg masse. Jeg kjenner ikke til noe "klikk" i bekkenet etter at jeg begynte med dette. Jeg ligger fortsatt ganske mye på ryggen enda (er uke 35), så det avlaster litt også. Men er ikke alle som orker det på slutten. Også er det lurt å ha glatte laken slik at det å snu seg går litt lettere. Det skal sier at jeg har både bekken låsning og løsning på en gang, men klarer meg ganske bra pga god oppfølging og teknikker på å fungere i hverdagen. Jeg har også smerter innimellom, men mye bedre denne gangen enn forrige fordi jeg kjener kroppen min bedre og vet hva som gjør vondt og ikke. Smerter vil det jo være uansett, men man kan gjøre forskjellige ting for å minske de. Lykke til med sovingen Selv om det gjør vondt nå er det jo en utrolig fin belønning du får når lille nurket er ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå