Gå til innhold

Halvt hjerte??

lillebror er " forsinket"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far fikk hjertinfarkt for to dager siden. Naa virker "kun" to av hjerteklaffene, han har vann i lungene og feber. Vet ikke saa mye om hjertet, men vet at man kan leve med to hjerteklaffer. Syntes han er alt for ung til aa miste livskvaliteten, da han kun er 54 aar. Noen som kan noe om det ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke så mye om det.

Min far fikk hjerteinfarkt da jeg var 6mnd på vei med nr 1. dvs han var vel på samme alder som din far. 54-55 eller noe sånt.

Men jeg har aldri sett min far så sprek som etter han fikk det. Han begynte å gå lange turer til å begynne å jogge.

Litt opp og ned har han vært disse 9-10 årene siden han fikk det, men han forandret livstilen iallefall.

Nå går han visst turer på fjellet nesten hver dag nå. Som min bror sa, han er jo sprekere enn meg, de gikk tur ilag.

Men vet ikke hvor mye skade han fikk på hjertet da. Bare vet det var et medium hjerteinfarkt.

Skrevet

Han har da funnet ut av at han skal slutte aa royke........

Tror egentlig at han trenger noe som dette for aa forandre livsstilen. Han lever veldigt usunt. Jobber alt for mye, noe han ikke trenger. Tar aldrig ferie, og "glemmer" aa spise.

Det er jo noe som skjer hver dag, men man tenker jo ikke paa det for man opplever det selv.

Skrevet

samme med min far. Han røyket ikke, men han jobbet, og på slutten av arbeidsdagen så var det mye stress for da kom all til han med et eller anna (jobber på kontor)

Hjemme så bare gjorde han ingenting. Gikk ikke turer eller noen ting.

Spiste ikke regelmessig. Kunne droppe frokosten, så kunne han hive innpå en stor porsjon med mat midt på dagen istedet.

Så etter han fikk hjerteinfarktet så "våknet" han og forandret veldig livstilen.

Er veldig mye hjerteinfarkt på farsiden, så det kom ikke uventet. Men nå er dette ca 9,5 siden. Og har ikke vært plaget med hjertet siden infarktet. Så jeg håoer det holder seg sånn.

Skrevet

Godt aa hore at det har godt bra. Haaper som sakt at faren min "vaakner" han ogsaa.

Er bare litt galt at det er slike ting som skal til for at man skal begynne aa passe paa seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...