Gjest Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Kjempeproblem... Jeg klarer ikke gå ned i vekt. Uansett hva jeg gjør, så klarer jeg det ikke. MÅ ned 7 kg de neste 7 ukene. Noen med tips?
lillebror er " forsinket" Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Jeg gikk ned 18 kilo paa ett aar. Spiste lite ,men ofte. Sikkert 7 ganger om dagen. ellers saa gjorde jeg det jeg pleide aa gjore, spise det jeg vil.Men kun i smaa mengder. Tror at hvis kroppen hele tiden faar i seg mat, trenger den ikke aa spare paa reservene. Som sakt 18 kilo mindre, men saa ble jeg gravid. Og da var det jo litt opp igjen:-)
Trollkatt Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Det er kun en måte å gå ned i vekt på, og det er jo å forbrenne flere kalorier enn du inntar. Så enten trener du for lite, eller så spiser du for mye, eller begge deler. Når du trener, kan det være lurt å trene intensivt over kortere/lengre perioder, og roe ned litt mellom de intensive periodene. Det beste er om du klarer å holde det gående en god stund, uten at du sliter deg ut. Du skal bli så andpusten at du ikke kan holde en samtale gående. Du skal kjenne at pulsen slår og at svetten renner. Men det skal ikke være vondt, du skal kjenne at musklene jobber og at kroppen har det godt. Drikk masse vann, særlig underveis når du trener, og spis sunn og god mat. Spiser du for lite, vil forbrenningen stoppe opp. Hvis du klarer, er det lurt å starte dagen med en lett frokost, for å få i gang kroppen. Spis heller en større lunsj, og gjerne litt frukt/gulrøtter eller lignende mellom måltidene. Når det kommer til middagen, har man en tendens til å spise for mye. Forbrenningen går gjerne ned på kvelden, så prøv å begrense spisingen om ettermiddagen/kvelden. Jeg er ingen trenings- eller ernæringsekspert, men har god erfaring med å gå ned i vekt, hehe. Lykke til
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Spis ofte, drikk bare vann. Å gå tur =)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Vær i alle fall forsiktig så du ikke går i felle med å spise for lite, for da "kramplagrer" kroppen det den har. Så spis ofte men lite om gangen, gjerne hver 3.time. Lykke til
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Skal gjennom prøverør om 7 uker, og før den tid må jeg ned 7 kg. Ellers blir det ikke noe av
blond Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Kanskje det kan hjelpe deg å snakke med en ernæringsfysiolog eller en dietetiker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå