Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 I går var jeg på fest og der kom det et par me valpen uder armen.Jeg var kansje litt frekk men jeg klarte ikke holde kjeften igjen.Jeg syns direkte synd på di hundene som blir dratt med på fest!Hu blei kjempe sur og gikk.Men det var vel mest pga valpen ble livredd katten som bodde der.Katten freste og skulle til å ta an!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Skulle hun ha gjort med valpen da??? guud, det er jo ikke noen baby, og en valp kan ikke være alene heller! Ikke har de vondt av mennesker rundt seg heller, så lenge alle var snille med den seff!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Valpevakt:=) bedre det en å ta den med på drikkefest...ja alle var snille med han selvfølgelig:=) hi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Kommer an på hvilken type fest det er selvfølgelig, er det en rolig vennefest er det jo greit, men på en skikkelig fyllefest har ikke en valp noe å gjøre, har vært på fest med voksen hund som blei kjempestressa stakkar! Har hun skaffa seg valp må hun ta konsekvensene av at den ikke kan være alene hjemme, og droppe den festen!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Kommer jo veldig ann på hvor gammel denne valpen er. Sosialisering er jo viktig for valpen, men som nevnt ovenfor her så må man kanskje ikke ta den med på en hæla i taket fest. Men så lenge valpen har mulighet til å trekke seg litt bort når han føler det blir for mye er det jo i grunn greit. Min hund er jo hjemme når vi har folk her. Men det er aldri en hæla i taket fest, for hunder blir ofte skeptiske til fulle mennesker.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 nei syns ikke det er greit,de kan bli kjempestressa og redde av fulle folk og masse bråk og høy musikk..få heller noen til å passe hunden,,bra du sa ifra
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 helt enig,bra du sa i fra.Akkurat som det er når du har fått en baby må du avstå fra ting i en periode nå du har fått en valp,Eller få noen til å passe den.En hvalp har ingenting på en fest å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #8 Skrevet 27. juli 2008 Mange dyr skyr fulle folk. Så visst dette var en fyllefest, så synes jeg ikke noe om det. Er det en fest der de skulle bare drikke uten å bli fulle og ting skulle være helt rolig, så hadde det vel vært greit
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Hadde noen drassa med bikkja si på fest til meg hadde de jaggu måtte snu i døra. Dessuten kjenner fler som har fått valper, og de har holdt seg hjemme eller skaffet barnevakt. Litt ansvarlige må de være.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #10 Skrevet 27. juli 2008 Er da ikke farlig å ta med en hund på vanlig fest.. sosialisering er bra. Men om det er fyllefest hadde jeg hatt hundevakt. Mine hunder skyr fulle folk som pesten. De blir urolige og viser misstrivsel. Da har de det bedre hjemme.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Er dette godkjent av huseier? Kan ikke drasse med dyr rundt til folk uten videre da. Og hva med hensynet til de andre festdeltagerene? Hva med de som er allergisk mot dyr? Man tar ikke med hunder på besøk til andre, uansett fyll eller ei.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 I min omgangskrets så tar vi faktiskt med oss hundene på besøk.
Anne-B. Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Nei, jeg syns faktisk ikke det. Det spilles ofte høy musikk, og folk blir annerledes i fylla. Ei venninne overtok en hund fra noen som hadde hatt den med på mye fest og fyll, og hunden var nervevrak. Det roa seg etter hvert. Nå er det vel helt sikkert forskjell på psyken til hunder, noen tåler det, andre tåler det ikke. Syns uansett at man ikke tar dem med, med mindre det skal gå rolig for seg, for eksempel at man bare sitter og snakker og spiser og drikker, uten at det blir rølpete og høylytt.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 dyr blir faktisk redde når mennesker drikker!!!! så helt riktig av deg å reagere som du gjor!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #15 Skrevet 28. juli 2008 Herregud! Tar du med deg babyen din på fest da??? Har jo heller ikke vondt av mennesker rundt seg. Skjønner at du ikke kan noe om hunder.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #16 Skrevet 28. juli 2008 Da hadde du ikke komt inn til meg for vi er alergiske. Ikke så begeistret for å støvsuge ETTER besøk heller.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #17 Skrevet 28. juli 2008 Du gjorde helt rett! For det første er hvalpen i en avgjørende fase i livet for hvilket lynne den får og da er det ikke på fest man sosialiserer den. (Nå er fest for meg fyll og en del mennesker;p) For det andre så er det kattens hjem, og de er veldig bevisste på sitt territorium. Simpelt å ikke ta hensyn til den. Tenk viss noen slapp inn ett monster til deg ig ingen kunne forklare deg at nå var det borte. Det måtte du finne ut selv pga språk problemer. For det tredje, skaffer du deg ett dyr er du faktisk like (om ikke til tider mer) bunden som når du får barn. Det er snakk om prioritering! At ikke folk fatter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå