Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere ser?

Jeg må si at voksne som maser på barna om sykkelhjelm, men ikke bruker det selv, kommer høyt opp på min liste iallefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som røyker og drikker (selv om det er bare ett glass med vin til kos) når barna ser det, og forklarer barn at de aldri må begynne å røyke og drikke for det er farlig..

Skrevet

Her vi bor kjorer folk ofte med smaa barn "lose" i bilen, mens de selv har paa belte. Noen ganger har de de paa faanget naar de kjorer. Skal vel litt til for at det kan bli dummere enn det?

Skrevet

Nå følte jeg meg skyldig i det med sykkelhjelm.

Jeg har en hjelm, var ny og stilig for ca 12 år siden, er forøvrig lite brukt, og ser fortsatt fin ut, men ikke stilig, skal kjøpe meg en ny sykkelhjelm, men det blir ikke dette året, blir nok til våren. Da skal vi kjøpe oss hjelmer begge(voksne), fordi samboern nok også kan begynne å sykle igjen (han hadde en stygg sykkel ulykke for 2 mnd siden)(kunne ikke vært unngått eller fått mindre skader om han hadde hatt hjelm på da) Ungene MÅ forøvrig ha sykkelhjelm på når de sykler på 2 hjuls sykkel eller lillemor sitter i sykkelsetet. På 3 hjuls sykkelen er jeg ikke så nøye på det.

I bil derimot er jeg veldig nøye på det, der skal beltene på. Samboern var ikke så nøye på det, men jeg forklarte han om holdninger overfor barna, og nå tar han også alltid beltet på.

Skrevet

storebror og knerten:

er det du som har mannen som ødela seg så i den utforkjøringa med sykkel? ( eller noe sånn)

husker du fortelte om det på bim, og var en heftig diskusjon rundt det der...ang bursdag og alt det der...

så bra at han har kommet seg da, for jeg forsto det var temmlig ille...

Skrevet

3 ting jeg må nevne her:

Signerer den med familien på sykkeltur og alle unga har sykkelhjelm, men ikke de voksne...

Men det aller aller verste jeg ser er folk som kjører bil med baby/barn på fanget :( Tenk om noe skulle skje, da fungerer jo barnet som airbag for den voksne:(

Og så liker jeg ikke at folk røyker og triller barnevogn...

Skrevet

Jeg ble temmelig oppgitt og opprørt da jeg skulle på ultralyd. Var tidlig ute, og ventet utenfor sykehuset. Da kom ei dame ut med en nyfødt baby. Hun satte seg på benken ved siden av meg, med babyen sin, og fyrte opp en røyk. Hadde lyst til å si noe, men jeg gikk i stedet.

Ellers er jeg enig i alt dere andre skriver her. i tillegg synes jeg det er fælt å se overvektige barn spise på Burger King og lignende. Har også sett flere familier på butikken der alle er overvektige, og handlevognen er full av brus, godteri, potetgull og ferdigmiddager. Jeg er ingen sylfide selv, men jeg synes det er viktig å ha et sunt kosthold, særlig når man har barn.

Skrevet

Var min mann som skadet seg i utforkjøringa på sykkel, ja. Det går greit med han nå, han har vært på 4 kontroller på sykehuset etterpå, skal på siste kontroll 25 august, hvor han da også får slutte med nakkekraven.

Joda, han har kommet seg utrolig fort og godt, er i slike situasjoner man tenker på hvor ille det kunne gått hvis....

-hvis han ikke hadde vært såpass godt trent ol. Da hadde det sannsynligvis gåttt værre.

Han blir nok sykemeldt ut året i allefall. Han har en fysisk krevende jobb. Han er altfor rastløs til å sitte i ro, så han har jo gjort ganske mye mer enn han nok burde gjøre, laget plen(da bidro riktignok jeg endel), han holder på å male huset nå.

Han har noen skruer og bolter som er skrudd inn i nakken da de erstatter en skive som skled ut som de ikke fikk på plass igjen.

Han har ikke full styrke i ene armen, og har fått høre at det kan gå lang tid før han får det også. Han blir fortere sliten i den armen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...