Arb.ledig husmor Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Når eg sier balkong så tenker eg på en liten terasse/altan/veranda som man har når man bor i blokk... De tre andre er det samme..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 For meg er balkong og altan det samme. Liten, ca 1,5 m fra husveggen og ut. Veranda og terrasse er stor.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Jeg har svaret her! Altan er en ikke-overbygd oppholdsplass på tak. Den er forsynt med rekkverk eller balustrade. Altanen kan også være understøttet av søyler eller stolper. Balkong er en oppholdsplass på husfasade. Golvet på balkongen ligger i samme plan som golvet innenfor, og er en fortsettelse av dette. Balkongen kan bæres av bjelker som er utkraget fra golvet innenfor eller av konsoller. Terrasse er en avsats foran bygninger. Fra terrassen er det vanligvis inngang til stua (stueterrasse) og trapp til nedenforliggende hage. En terrasse ligger oftest på bakkeplan. Veranda er en åpen eller overbygd (med tak) oppholdsplass som tilbygg til hus. Taket på verandaen kan være understøttet av stolper. Fra verandaen kan du som regel gå rett inn i stuen eller gå ned trappen til hagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå