Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Har skjønt at det ikke er bra, men hva er det?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Parabener er kjemisk sett alkylestere av p-hydroxybensosyre. Stoffene brukes som konserveringsmidler i kosmetikk, pleieprodukter (kremer, såper, våtservietter og lignende) og legemidler. Enkelte parabener er også tillatt brukt til konservering av mat. Parabener er svært utbredt; om lag 80 prosent av alle kosmetikk- og pleieprodukter inneholder parabener
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Ok, takk for kunnskapsrikt svar Jeg fremstår sikkert som teit nå, men nøyaktig hvordan er de farlige, er de kreftfremkallende eller noe sånt? Bare hørte noen som ikke vil gi Minifom pga parabener, derfor jeg lurer
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 tror ikke svaret fra fantasiløs var særlig kunnskapsrikt hehe. det er klippet og kopiert ordrett fra grønn hverdag sin hjemmeside. men ville vel kansje gi seg ut for å ha skikkelig peiling, tviler for at hun kan utdype det med egne ord he he. http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096 værsegod her er linken, dette klarer du bedre selv:-))
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Prøv heller å søk opp et litt mer uavhengig svar enn på grønn hverdag. Min erfaring er at de ikke alltid vet hva de snakker om,de er en organisasjon som er veldig imot det meste selvom de ikke har peil.. Du kan jo prøve å ringe et universitet eller en skole og be om å få snakke med den som driver med kjemi. Da får du nok et litt bedre og nyansert svar.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Har hørt at parabener kan gi hormonforstyrrelser, men tryggest å spørre noen som virkelig kan dette som nevnt over her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå