Gå til innhold

Noen som har fått igangsettende akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke modningsakupunktur, men igangsettende...

hvor satte de nålene egentlig? og har det funket på første forsøk for deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamsen t 3 jenter *har født*
Skrevet

På meg satte de nålene mellom tommel og pekefinger, og mellom storetærne og "nest storetærne"/"peketærne" (hva heter den tåen som er ved siden av storetåen?)

Jordmor som satte nålene sa at dersom kroppen min var klar ville jeg føde når hun satte nålene, dersom kroppen ikke var klar kunne jeg reise hjem

- Jeg reiste hjem.

Men fødte likevel 5 timer seinere.

Skrevet

hihihi peketærne..hehe, men skjønner hva du mener..

har gått på modningsakupunktur i noen uker,de siste gangene har hun satt nåler på de samme plassene som deg,pluss lkeggen og flere i føttene pga kvalme og sure oppstøt .

men hun vil ikke sette igangsetting før jeg er på termindagen da..synes å ha hørt at noen får også i magen ved igangsetting??

Skrevet

i leggen skulle det være selvfølgelig...

Skrevet

Jeg har også gått til akupunktur og der jeg går setter de ikke i gang før terminen. En venninne av meg som fikk litt "kraftig" akupunktur (i magen m.m. og nålene ble veldig stimulert) fikk vannavgang like etter. Det førte til en meeeeget lang fødsel (2 døgn!), siden riene ikke ville komme i gang. På klinikken hadde det visst vært en del med samme problem, så jordmor jeg går til advarer mot å få igangsettende nåler, men for modning er det greit.

Det kommer vel litt an på hvor seriøs akupunktør du går til - det er bare positivt at de følger det de lærer på akupunkturskolen med å ikke gi igangsettende før terminen!

Skrevet

Hm..det der var litt interessant. Jeg fikk modningsnåler forrige svangerskap, og var til akupunktur også den dagen fødselen startet. Da hadde jeg allerede rier, men de var ikke vonde enda. Jeg fulgte ikke så nøye med på hvilke nåler hun satt, men det var en dag etter termin og ting var jo på gang, så det var jo forsåvidt ikke noe i veien for at hun skulle sette litt kraftigere nåler den gangen.

Jeg har nemlig lurt litt på om alle lure knep og triks også kan føre til fødselen framskyndes, men blir lenger. Grunnen til at jeg lurer er at jeg har hatt så innmari anderledes fødsel enn b¨åde min mor og søster, til tross for at jeg ligner veldig fysisk på dem. De hadde korte fødsler to uker etter termin, jeg hadde laaaaang og treig start på fødselen, to dager etter termin.

Men jeg vil jo heller ha en lang fødsel tidlig, enn å gå to uker over i denne varmen...

Skrevet

Jeg fikk igangsettningsakupunktur forrige torsdag og ligger her enda med svær mage på dag 10 på overtid...

Men akupunkturen satte igang noen kraftige kynnere og masse murring som har vært konstant, så det er tydelig at kroppen er igang med fødselsjobben, jeg vet bare ikke hvor langt den har kommet ennå;-)

Skrevet

Okei...tror nemlig hun satt litt igang idag..fikk nål i magen også idag.hun lurte på om jeg kunne ligge i 40 min idag,å hun kom inn hvert 10min for å stimulere, sa at vi skulle se om dette satte litt igang..merket tydelig forandringer i magen ja..kjente at ungen beveget seg mer nedover i bekkenet.var helt rart.skal tilbake på onsdag,om ikke noe har skjedd.å det må jeg sikkert.har ikke akkurat så mye håp for tiden.skal tilbake på svangerskapspoliklinikken på torsdag,som er termin min, å da kommer jeg til å kreve å bli satt igang. uansett altså!!!har veldig mye plager nå i tillegg til stort barn i magen.men blir spennende å følge utviklingen utover dagen da..

Gjest Mamsen t 3 jenter *har født*
Skrevet

Jeg hadde modningsakupunktur som ligner på den du beskriver, med nåler i legg, mage og andre plasser. Denne akupunkturen fikk jeg privat.

Den igangsettingsakupunkturen fikk jeg etter at jeg trodde fødsel var igang og jeg hadde kommet til føden. Men som sagt, jeg reiste hjem igjen ettersom det ikke skjedde noe mer...akkurat da :)

Men hun kom på to timer, etter at fødselen virkelig satte igang. Jeg vet jo ikke om det hadde noe med akupunktur å gjøre...

Skrevet

Jeg har tatt modningsakupunktur siden uke 35, er over termin naa og faar igangssettingsakupunktur, fikk det forsiktig forrige uke ogsaa, men naa i dag tok hun godt i. Kjente det veldig og det jobbet direkte i mage og alle regioner rundt barnet....

Vet jeg har litt aapning og er spent... =o) Det skjer nok noe denne uken. Er ogsaa kontrollert og gynekologen sa jeg er veldig moden.

Saa da faar vi bare vente og se... =o) Har generelt veldig respekt for akupunktur, spesielt etter 3 aar i Asia. Der har man jo brukt dette i mange tusen aar. Ingen som trenger aa dokumentere det der, det er helt vanlig og kalles klassisk medisin. Vaar medisin kalles vestlig og kjemisk. ;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...