Gå til innhold

Noen som vet...? Ang støtte og omsorgsrett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid trodd at jeg og barnefar hadde delt foreldrerett selv om gutten bor hos meg, men da vi søkte om pass fikk jeg vite at jeg hadde foreldrerett alene. Er dett noe jeg har signert i forbindelse med overgangsstønad el lignende, skjedde da jeg melde flytting eller har far faktisk aldri hatt foreldrerett...? Noen som har peiling?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere ikke var gift ved fødselen(bare samboere), og ungen er født før 1.januar 2006(ikke helt sikker, men mener det er rett tidspunkt), så har du foreldreansvaret alene.

Og uansett har du det alene, dersom du ikke bodde sammen(offisielt) med barnefaren ved fødselen.

Kanskje dette oppklarer litt:)

Skrevet

Jeg har skrevet under på delt foreldreansvar.. Har det kommet en ny regel som sier at jeg har ansvaret alene nå..?

Jeg bare lurer...:)

Gutten er født i 2004

Skrevet

sjekk med folkeregisteret, det hender ting registreres feil.. dersom du er sikker på at du har skrevet under på delt foreldreansvar og at dette er sendt inn..

Skrevet

Takk for svar! Pappaen signerte masse da vi var på sykehuset, men jeg signerte aldri noe... Da har vi kanskje aldri hatt delt foreldrerett...? Snakk om å følge med :-p

Skrevet

helt vanlig ;-) les litt her så vil du se hvor mye forvirring det er ute bare om begrepene... foreldreansvar... rett... omsorg mv...

Viktig for alle: skriv ikke under på noe med mindre du vet hva det innebærer ! sjekk først, kan alltids ordnes med en underskrift senere !

Er vel derfor en del fødeavdelinger også har gått bort fra tidligere praksis om at foreldre som ikke er gift får "papirbunken" i fanget rett etter fødslen..

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...