balsam Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 huff!! ida er så utrolig lite skjenert!! og på stranda går hun bort til folk å spør om hun kan få frukt, kjeks eller hva de nå har!! selv om vi har akuratt det samme med oss.... kjenner jeg rødmer og synes dette er fryktelig flaut!! har selvsagt prøvd å forklare henne at slikt er frekt og at man ikke skal spørre fremmede, men da stiller hun seg ved siden av å stirrer til de spør om hun vil ha!!!!! what to do???
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Hehehehe hadde bare syntes det var søtt jeg, om ho hadde kommet bort til meg =) Men skjønner at man som mamma blir flau, det hadde jeg blitt også! Hehe.. Sorry, ingen råd til deg =)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Hehehehe hadde bare syntes det var søtt jeg, om ho hadde kommet bort til meg =) Men skjønner at man som mamma blir flau, det hadde jeg blitt også! Hehe.. Sorry, ingen råd til deg =)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 hehe! litt morsomt. men skjønner at det er flaut og litt frekt. Hvor gammel er hun? kanskje snakke med henne om det litt oftere? i forkant av strandbesøk osv. si at hvis du er sulten eller tørst så kommer du til mamma, vi har med det og det. og at det ikke er greit å spørre andre.
Bettybu Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Motsatt problem: Poden svarer "Vi he heime!!" Lille søte tasseladden, som ikke ville ta imot kjeks av en dame!!
balsam Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2008 hun er snart 3, og skjønner masse....det er derfor hun ikke SPØRR etter at jeg har sagt det til henne!! hun er jo lydig da hvertfall!! og må jo le når jeg sitter her nå!! hun vet akuratt hva vi har med, for hun får være med å velge!! men det smaker visst myyye bedre hos andre!!
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Hehehe ja den er lei men hun er jo "bare" 3 år da, værre når unger på 7-8 år står å tigger middag og nekter å gi sg med masingen selv etter at man har sagt nei flere ganger,, det har jeg nemlig opplevd og DET var frekt. Om ei lita snuppe hadde kommet bort å spurt om å få en kjeks så hadde jeg nok bare syntes at hun var søt men om hun hadde stått å maset om mere så hadde jeg kanskje blitt litt irritert..
Opp og ned er like langt Skrevet 27. juli 2008 #8 Skrevet 27. juli 2008 Eller som min herlige stesønn sa en gang:) Han og faren var nede på kjøpesenteret, og der kom gutten i prat med ei eldre litt skrøpelig dame. Kom da, sa samboern min, og da svarte gutten ivrig og glad: SE pappa!!! E står her å prata me ei ÆKTE HÆKS!! )))
Opp og ned er like langt Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Da var han forresten 3 år:) Jeg hadde nok gitt jenta di en kjeks, og bare syntes at hun var søt:) Vi må ta unger for det de er; nemlig unger!
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 27. juli 2008 #10 Skrevet 27. juli 2008 åå jeg sliter med akkurat samme problem! Bortsett fra at tulla mi er mindre enn di da.. 19mnd er vesla her og kan jo ikke å spørre ordentlig- så går da bare å forsyner seg... enten bare tar hun eller så står hun og peker på det de andre har og sier nam nam! Er så vanskelig å lære henne at hun ikke skal gjøre det, hu er jo strengt tatt liten enda.. og selv har vi med oss masse som hun liker.. av drikke,kjeks,youghurt,frukt, potetgull , niste osv.. hvordan er det med folk generelt ? syns dere det er greit at små tupper kommer og "tigger" ? hvor gamle er de når det ikke lenger er søtt men sjarmerende?
balsam Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2008 da hadde jeg rødmet og begynt å stamme!!!!=D
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 27. juli 2008 #12 Skrevet 27. juli 2008 he he...har litt av det samme problemmet her! Jenta mi er 21 mnd da, men veldig frempå og uredd.. Her på stranden så hun en dukke som en jente hadde med seg , og den skulle hun absolutt ha, det værste var at den lå langt i fra der vi satt men hun har godt syn for hun sprang bort til den..men jenta tok den før Christina fikk tatt den hehe:) Ja, og så såg hun en chips pose som noen hadde...da gikk hun bort til vedkommende og bare stirret på posen hihi..de er søte også
balsam Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2008 jeg synes jo bare det er herlig når det kommer noen små søte å vil ha noe!!=)
giggsi Skrevet 27. juli 2008 #14 Skrevet 27. juli 2008 He he... hadde nok fått ja. Etter at jeg hadde spurt foreldrene om det var greit. Synes ikke man bare skal gi til barnet. Tenk på allergi f.eks. eller at foreldrene ikke ville at barnet skulle få mat av fremmede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå