Gjest elissa2 Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 lagt på dere? jeg er i uke 23 og vekta har fløyet opp 10 kg..........synst dette var mye jeg..... hvor mye har dere gådd opp???? og hvilket kosthold har dere??? snop og snacks fy fy, eller koser dere masse i svangerskapet????
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er i uke 24, og har gått opp 1,2 kg - så synes ikke det er så ille. Men gikk ned noen kg. i begynnelsen da, men nå er jeg tilbake til utgangspunktet + 1,2kg. Tror jeg har et ganske normalt, avslappet kosthold. Prøver å spise noenlunde sunt, men nå i varmen blir det hvertfall 1 is om dagen (mest glad i saftis da, så er jo ikke så ille). Ellers spiser jeg da litt godteri og brus og annet snacks i helgen, og det hender seg da i uken også Alt med måte, tror jeg på Hvis man klarer å ikke stresse så mye med vekta i svangerskapet, er det det beste. Noen legger på seg mye, andre lite - kommer jo ofte litt an på hvor mye man veide fra før også... De som er syltynne, trenger jo å gå opp mer enn de med noen kg for mye... Og for noen kommer kg. tidlig, for andre kommer de sent...
Babyønske �� Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Er i uke 18, og har gått opp ca et 1/2 kg. Gikk ned 2 kg i 1 trimester pga dårlig matlyst, og nå er jeg altså noen gram over den vekta jeg hadde når jeg ble gravid. Gikk opp noen kg i månedene før jeg ble gravid, så har forsåvidt en del å gå på. Og har trolig fått tilbake den høye forbrenningen jeg hadde før. Har et normalt sunt kosthold, med en del frukt og grønt, men noen utskeielser blir det også, men prøver å holde det til helgene.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er i uke 14 og har gått opp nesten 6kg. "Trøster meg med at venninna mi gikk opp 8kg de første to mnd og 30kg totalt. Og hu er en meget aktiv dame som nå etter ett år er godt og vel tilbake til den vekta hu hadde før fødsel Jeg prøver å spise normalt, og begrense meg til snop i helgene, men nå er det ferie så litt mer kos enn vanlig blir det jo
Lemonia Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 21+2, ikke gått opp noe som helst (faktisk gått ned 2 kg). Spiser normalt og variert, og det inkluderer snop, potetgull, kaker o.l. Nå i varmen blir det en del is, hehe.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 3 kg er 13+0 idag. alt kom før uke 10 pga har spist kun dritt og vært sofagris, nå er jeg mer aktiv og spiser normalt så regner med det stagnerer litt....
sekke Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 hei. er i uke 14 til torsdagen. har gått opp 2-3 kg. jeg spiser vanlig sund mat. ikke noe særlig fet mat eller gatekjøkkenmat. derimot er jeg bestandig sulten(noe jeg også var før jeg ble gravid) og har et enormt sug etter søtssaker. jeg spiser desverre godteri hver dag.. men jeg trener ganske mye.(sykling) og tror jeg derfor har høy forbrenning i forhold til alt jeg putter i meg. forrige svangerskap la jeg på meg 12 kg,men var da litt mer nøye med hva jeg spiste.kiloene var da etter noen uker. er så forskjellig hva folk legger på seg. men tror nok de som ikke legger på seg noe særlig er veldig nøye med hva de inntar ,er vedlig aktive eller er dårlige.
Lykkelig-nr1 Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er 14 uker i morgen og har gått ned 1 kilo totalt. Tror som noen sier over at det er veldig forskjellig når vekta kommer og også at det spiller en rolle hvordan man var før man ble gravid. Jeg er/var slank, og har ikke spist på noen annen måte en tidligere så tror det er derfor det ikke har kommet noe enda. Magen har derimot begynt å vises så undres litt over hvordan det går an uten vektøkning. Uansett er du jo mye lengre enn meg, så det er sikkert normalt
Mamma'n til 'Theo Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 er 22+3 og har gått opp 2 kg i løpet av svangerskapet, var 5, men gikk ned igjen
Trollkatt Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Er 26+1 og har gått opp 6 kilo. Spiser stort sett som jeg pleier, og som ellers er jeg forsiktig med godteri og sånn, uten å være fanatisk. Første svangerskapet mitt gikk jeg opp over 20 kilo fordi jeg var hekta på is. Babyen veide 3,5, men jeg var jo bælfeit. Gikk ned over 30 kilo etterpå, da, så det var ikke noe problem. Vektoppgangen må jo også sees i sammenheng med kroppsbygning og sånn fra før svangerskapet. Tynne folk bør visst gå opp mer enn overvektige folk, har jeg hørt.
AO3 Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 Ca ni kg i uke 25 (bim 26). Ble helt sjokkert - jeg skjønner ikke hvor de kiloene har lagt seg, for de vises jo ikke, bortsett fra på magen. Jaja... Jeg spiser egentlig som før... Prøver å kutte ned mest mulig på brus/is/sjokolade, men har så utrolig søthunger!! Det går sånn noenlunde, men jeg er nok ikke noen gulrot&kål-person, nei... Spiser sunt for det meste, men det blir både pizza og is innimellom. Og vafler! Har dilla på vafler for tiden...
biie Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 er 27+3 og har lagt på meg 11kg, forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 18kg i samme periode. så det er forbedring denne gangen. alle kg har kommet fra uke 18 og til nå, forrige gang roet vekta seg etter uke 28 fram til ca uke 37, siste ukene la gutten min på seg noe ekstra i magen:) han var 4500!!!! måtte ha hjelp med sugkopp og brukte bare lystgass, alt gikk bra. så ikke bli skremt av store barn ved fødsel. lykke til alle sammen
MyskeMor Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Vafler ja!!! Namnam Med masse rømmer og rørte jordbær...smelte i munnen. Jeg gikk forrresten ned 3 kg frem til uke 17, nå er jeg i uke 24 og aner ikke hva jeg veier for vi har ikke vekt. Like greit antar jeg Men har på følelsen av at vaflene har gjort nytta si, hihi..
småsmurf Skrevet 28. juli 2008 #16 Skrevet 28. juli 2008 Er bare i uke 13, men har lagt på meg 4,5 kg..... Vet ikke hvordan dette skal gå, er liten å spinkel i utgangspunktet og har ikke lett for å legge på meg, men ker kommer kiloene hoppende.. Spiser som normalt, men har vært trøtt og dermed sovet mye, så jeg lurer på om det bare er manglende aktivitet som er grunnen. Hadde ikke ventet/planlagt å legge på meg et gram før jeg var i fjerde måned, så dette er overaskende. Eneste trøsten er at jeg har to veninner som nylig har fått barn, og de la begge på seg mest i starten og bare litt på slutten, så jeg får satse på at det klaffer for meg og=)
malleleo<3 Skrevet 28. juli 2008 #17 Skrevet 28. juli 2008 jeg er i uke 15 og har gått ned 1 kg. det går vel fort nok opp:P
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 28. juli 2008 #18 Skrevet 28. juli 2008 er i uke 23 og har gått opp 10 kg... :-/ jeg spiser variert, og koser meg med snop når jeg får lyst (kanskje litt for ofte.....) men nå i varmen blir det ikke spist regelmessig nok - og litt mere is og "junkfood" enn normalt.... :-/
Mrs. Charming Skrevet 28. juli 2008 #19 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er i uke 23 og har har gått opp 10 kilo. Jeg går en del siden vi ikke har bil, trener litt, svømmer og bader nå som det er varmt- tenker litt på hva jeg spiser, men her har jeg lite kontroll, så det har liten betydning. Jeg er jo høy og har en veldig høy mann, så babyen blir nok stor uansett!
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #20 Skrevet 28. juli 2008 Er 25+4 og har gått opp ca 8 kg. Helt ok synes jeg.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #21 Skrevet 28. juli 2008 Unner meg stort sett noe søtt i løpet av dagen, men har et sunt og regelmessig kosthold på fire måltid, + 5 om dagen. Slutta å trene 4 gang i uka da jeg ble gravid, pga. kvalme og slitenhet.. Ik klart å starte igjen.
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 28. juli 2008 #22 Skrevet 28. juli 2008 Æ e 23+6 og har gått opp 5-6 kg. Men ser ikke ut som det e andre plassa enn magen æ har lagt på mæ egentlig. Prøve å spise godteri kun i helgene, men sklir litt ut no i ferien Ellers prøve æ å spise variert til middag og sånn
Caroline89 Skrevet 28. juli 2008 #23 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er i uke 15 nå og har gått ned 5 kilo.. Babyen tar jo til seg all næringen den trenge, så er nok ikke så farlig:P Spiser sunnere og beveger meg mer enn før
Miss Hemingway Skrevet 28. juli 2008 #24 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er 23 fullgåtte uker i morgen og på grunn av hyperemesis viser vekten -13 kilo siden uke 8. Håper den har stabilisert seg nå.
desember80 Skrevet 28. juli 2008 #25 Skrevet 28. juli 2008 22 uker og gått opp 6 kilo...ble litt mye is i sommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå