Gå til innhold

6 mnd, ang nattevåk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi har som vane å våkne i 12 tiden på kvelden. Ho legge seg venligvis i 7 tiden. Før har hun sovet helt rundt non stop fram til hal 7 -7.. så jeg vet at ho klare det. Da er det litt irriterende at ho våkne etter 5 timer å skal ha mat. Nå har eg tenkt å begynne me avvenning på nattmat. Men hvordan? har hørt om ferber metoden? hvordan fungerer den? og er det andre effektive metoder? takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å ikke gi mat når hun våkner. Det går gjerne to-tre dager før hun skjønner det, kanskje litt lenger for noen, men det er bare sånn man må gjøre det. Kutte ut, rett og slett. Du trenger ikke ferber metoden for å få det til. Det går fint å ta henne opp, kose og bysse henne, bare ikke gi henne mat. La henne gjerne gråte litt før du tar henne opp, ett min. eller to går fint, men du kjenner henne best og hører på gråten hennes om det bare er sutring eller om hun illskriker. Evt. kan du jo la faren hennes ta henne. La henne bli vant til at han får henne til å sove igjen. Hun vet at han ikke har mat.

Vi hadde samme problemet med vår sønn. Det endte opp med at jeg måtte sove på et annet rom i 3 døgn slik at gutten lærte seg å sove natten gjennom. Når jeg var der, ville han bare ha pupp.

Skrevet

Ungen våkner pga hun er sulten...hun er bare 5mnd.....gi henne mat!!!

harregud!!!

Skrevet

sjønner ikke problemet ditt her..hun sover jo tydeligvis som en drøm,så gi henne mat når hun våkner,hun er nok sulten ja,det er jo en grunn til at hun våkner når hun sover så bra..det er jo kjempeflott at hun er så flink til og være så liten.å ferbermetoden er aldeles ikke bra.. mat ungen når hun er sulten. det er jo tross alt bare 1 gang om natten tydeligvis.du aner ikke hvor godt du har det!

Skrevet

Fatter heller ikke problemet ditt! 5 timer i strekk uen mat er bra det!

Ting fyller med når en får barn og barnet ditt trenger nok mat på natta pga sin utvikling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...