amm3 Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Hei Jeg og samboern min skal gå fra Spiterstulen til Galhøgpiggen om 3-4 uker (Ca 5 timer opp og 2,5 ned igjen). Hvor mange kilo kan min sekk veie? Jeg er nå 7 uker +3 dager.
Underveis --> Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Det er ikke rare sekken du trenger for å komme deg opp dit. Ta med klær for alle forhold, og nok vann. Dersom du har en god sekk, så kan du selvfølgelig bære mer uten å få gnagsår. For fosteret spiller det nok ingen rolle hvor tung sekken din er, men det er jo ikke akkurat en ekstremtur du skal ut på ;-)
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Man skal jo ikke løfte tungt,pga fare for spontan abort, så da er det sikkert det samme med å bære tungt? Men, hvis du er vant til det, og er trent, så er det sikkert annerledes. Ville satset på minst mulig å bære :-)
Underveis --> Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Spontan abort ved å løfte tungt? Det kan jeg ikke forstå. Hvorfor skulle det å løfte tungt føre til økt risiko for abort? Synes det hørtes helt ulogisk ut. Når man går opp til Galdhøpiggen så er det for en dagstur. Tar man med regntøy og kanskje en varm genser, en liter vann (avhengig av vær og temperatur), en termos med varmt vann og REAL turmat, så er det alt man behøver. Blir vel knapt 5 kilo, inkludert sekken. Jeg har nå tenkt meg på telttur i noen dager på fjellet til høsten, og da må jeg nok bære egen sekk ja ;-)
småsmurf Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Så sant du er vant med å løfte/bære ting, så er det ingen ekstra fare for sa! Så lenge du har et normalt svangerskap, så er det ingen fare med å løfte ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå