Ulme Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 ...sengetøy med åpning på langsiden? Hater det!!! Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrg!!!
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Hehe, trodde det var åpning på alt slags sengetøy jeg=) hehe=) Du får sy det igjen da...*flire*
You can call me Dårris Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Enig!!! Men iflg min mor, så er det eneste riktige å ha åpning på langsiden, for da kan du snu dyna begge veier..... Jada........
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Hehe=) Eeeeeeeehhhhhhhhhhh............mulig min humor hoppet over hode på deg her da.=)
Ulme Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2008 Hvofor ville noen ønske å snu dyna begge veier? Gidder du å spørre henne?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Det er da mye lettere å ta på sengetøy med åpning på langsiden enn på kortsiden? Og selvsagt vil man snu dynen begge veier, dunet har nemlig en tendens til å klumpe seg i fotenden...
Tally Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Ha, ha, helt enig med deg, Freak-me! Jeg har lagd åpning i kortsiden på alle mine, det er jo bare balete å prøve å stappe inn en dyne på tvers. Typisk designet av noen som aldri har skiftet på mer enn en seng ;-)
Ikkelektuell Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Det er null problem å ta på et dynetrekk med åpning på langsiden. Dere finner det sikkert ut når dere har skiftet på litt flere enn én seng. Ehe, he he.
Ulme Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2008 Ja, men da snur man vel dyna når man skifter sengetøy da? Skjønner problemet ditt om du er en gris og skifter for sjeldent men vi skifter en gang i uka og har ikke behov for å snu den oftere. .....og åpningen dyna skal inn i er jo så liten....blir så trælete å skulle ha langsiden inn, mye lettere med kortsiden! Jeg hater åpning på langsiden!!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Fordi man skal snu dun dyner begge veier, fordi dunen ikke skal havne i den ene enden.
Ulme Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2008 Hvor ofte bedriver du denne aktiviteten?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 29. juli 2008 #14 Skrevet 29. juli 2008 En liten innføring i hvordan ta på dynetrekk med åpning i langsiden: 1. Vreng sengetøyet. 2. Ta tak i de borteste hjørnene (på bortre langside altså) i sengetrekket innvendig 3. Ta tak i de nærmeste langsidehjørnene mens du har et tak i hjørnene på sengetrekket 4. Vreng på sengetrekket. Ferdig.
Sånn kan det gå Skrevet 29. juli 2008 #16 Skrevet 29. juli 2008 Enda en meget god grunn til ikke å ha dundyne. Snu dyna for å få tåfisen opp til nesa? Nei, takk.
Sånn kan det gå Skrevet 29. juli 2008 #17 Skrevet 29. juli 2008 Men hvorfor gjøre det, når det er 122 000 ganger enklere å ta på trekk med åpning i enden?
nick_346579 Skrevet 29. juli 2008 #18 Skrevet 29. juli 2008 Jeg jobber ikke i helsevesenet, og jeg er fullstendig uenig i at det er lettere med hull i enden. Jeg er dessuten av de som sover så urolig at dunet klumper seg ca hver natt, og må snu dynen for ikke å fryse. Alt i alt blir jeg litt muggen hver gang jeg må ta på sengesett med åpning i enden.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 29. juli 2008 #19 Skrevet 29. juli 2008 forsovidt enig med deg , grunnen er enkel: flere iin familie ligger urolig om natten og harda tendenser til å vikle foten inn i sideåpningen om deter noen uan sett om jeg har knyttet eller knappet alle pnappene eller trådene. når de vikler foten inn slik i søvne er de ikke våkne nok til bare å enkelt ta foten ut igjenn. men har en tendens til å få åpnongen utvidet eller revnet. noe jeg d må sy. om ikke jeg bare kjøper nytt trekk med åpningen i fotenden. jeg syntes det er like lett å ta på begge variantene men opplever mindre repareringer med de med åpning i fotenden.
aanonym Skrevet 1. august 2008 #20 Skrevet 1. august 2008 Har et par år som stuepike bak meg, og lærte meg i alle fall å like trekkene med sideåpning! De er mye lettere å skifte på enn de med endeåpning. Når du tar av sengetøyet vrenger du det. La det være vrengt i vask og i skapet. Når du skal legge på, finner du bare endene, tar tak i dyna, og vrenger trekket over. Tar svært få sekunder!
FuckFace Skrevet 1. august 2008 #21 Skrevet 1. august 2008 Jeg er ingen stuepike, men gjør det på samme måten som mamma til to flotte gutter likevel... Og når det gjelder å snu dynen, klarer dere ikke riste den? Jeg rister dyna hver kveld før jeg legger meg oppi sengen. Da fordeler alt seg så fint utover!! Trenger ikke åpning både her og der for å få spredd ting utover.... Eller.....? Hehehehehehehe!!! Høyplanshumor!
Gjest Skrevet 1. august 2008 #22 Skrevet 1. august 2008 Jeg er tydeligvis helt idiot, for jeg fatter ikke hva dere mener med å snu dynen? Rister man dem ikke bare på plass når man rer senga på morgenen ??? men skal iallefall prøve vrangtipset
happybirthday Skrevet 1. august 2008 #23 Skrevet 1. august 2008 Men dette er jo akkurat samme fremgangsmåte som hvis åpningen er på kortsiden. Er mye bedre med åpning på kortsiden. Med åpning på langsiden, opplever jeg bare at åpningen før eller siden (hels før) revner og blir bare større og større og tilslutt så tyter dyna ut av trekket i løpet av natta. (nei, har ikke hørt om nål og tråd. Hater å sy)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 1. august 2008 #24 Skrevet 1. august 2008 Jeg bruker vrengetrikset men jobber ikke i helsevesenet av den grunn. Jeg hater forsåvidt sengetøy med åpning på langsiden, men ikke fordi jeg ikke klarer å skifte på senga uten å kløne men fordi jeg har en tendens til å havne INNI dem i løpet av natten=( Grrrrrr!
Gjest Skrevet 2. august 2008 #25 Skrevet 2. august 2008 Kan vel snu dyna begge veier selv om åpninga er i enden...? Greier jeg fint, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå