Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Heia. Eg har termin 28 nov. Jobber 100% som lærer og er veldig usikker på kor lang permisjon eg skal ta. Er det nokon som veit kva tid eg må starte å jobbe igjen, men både 10 mnd med 100% eller 12 mnd med 80%? Er litt grønn her, er jo noko med ferien og slikt og... Tips mottas og med stor takk:-)
sels Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Hei tutto-32. Jeg kan prøve å hjelpe litt, men den beste hjelpen får du hos nav. Din permisjon starter 14 dager før termin, hvis jeg husker rett så har far krav på 6 uker. Det betyr at når du begynner å jobbe avhenger av om du tar ferie når pappa har pemisjon eller om han tar sin permisjon når du begynner i jobb. Så det finnes vel egentlig ingen fasit på dette spørsmålet før du vet hvordan dere gjør det i pappa permisjonen. Men hvis du lar pappa ta permisjon når du begynner å jobbe så må du telle 12 mnd fra 14 dager før termin og trekke fra de ukene som pappa permisjonen er. Vet ikke om dette ble noe forferdelig rart men jeg har ihvertfall forstått det sånn selv. Lykke til.
biie Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 permisjonen starter 3 uker før ul termin. med 100%perm har du/dere 44uker, 80%perm 54 uker. mor 9 uker, far 6 uker, resterende kan deles mellom dere slik dere ønsker. har du ferie i permisjonen så utsetter/forlenger du permisjonen. slik mener jeg det var etter nye regler i 2007.
Lilja121 Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Hei, Din permisjon begynner 3 uker før termin. Som andre har sagt, 44 uker med 100% og 54 uker med 80%. I tillegg kommer ferie for deg og far. Så da kan dere velge om dere vil ha tid sammen eller utvidede permisjonstiden tilsvarende. NAV har veldig oversiktelig informasjon om dette, med alle skjemaer osv: http://www.nav.no/page?id=328
sels Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 er lei meg. Trodde permisjonen begynte 14 dager før termin, men jeg ser jo nå at det er ganske lærerikt å følge med litt her.
Nagilimia Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er også lærer og lurer på hva jeg kommer til å gjøre, men har i hvertfall begynt å få litt oversikt. Det er som nevnt over 54 uker eller 44 uker. Alternativ 1 Jeg lurer på å ta 80% permisjon med 100% lønn, altså 44 uker og søke om 2 mnd permisjon uten lønn og dermed få 51 uker tilsammen. Aternativ 2 Jeg lurer på å ta 100% permisjon med 80% lønn, altså 54 uker. Ved å velge aternativ 1 får jeg 6000 mer i permisjonspenger enn med alternativ 2. (Hvorfor man gjør det orker jeg ikke skrive om her). Det står mer om hvorfor man tjener mer på alternativ 1 på Nav sine sider. Jeg tror jeg kommer til å ta alternativ 2 for det å holde av penger hver mnd for å ha penger i de 2 mnd uten lønn virker litt tungvindt. Jeg står mellom de to alternativene enda, men det er slik det blir seende ut med termin 6. des altså uke 49: Alternativ 1: 44 uker minus 3 uker (permisjon før termin) minus 6 uker som er pappa sine + 9 uker (2 mnd permisjon uten lønn + 5 uker (ferie) = 47 uker Ut i permisjon i uke 46. Tilbake i jobb uke 41 Alternativ 2 54 uker minus 3 uker (permisjon før termin) minus 6 uker som er pappa sine + 5 uker (ferie) = 50 uker Ut i permisjon i uke 46. Tilbake i jobb uke 44
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Tror ikke jeg har vært så forvirret før som jeg er akkurat nå....................................... Hehe!
Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk for alle forsøkene på å hjelpe meg til å bli litt klokere:-) Ser det kanskje litt klarere nå, men fy det er kompliserte greier dette her.. Masse å ta hensyn til liksom,men finn vel ut av koss me skal gjere det til slutt:-)
Prinsemamma:-) Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Lønner det seg økonomisk å ta 44 uker med 100 % lønn, og så 2 måneder permisjon uten lønn på slutten av permisjonstida? Blir litt forvirra av alt det her, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå