Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Jeg som mor har hovedansvaret for barnet. Jeg har fått kjæreste et annet sted og lurer på om jeg dermed kan flytte ca 1.5-2t med bil fra far uten at far kan lage bråk med rettsak etc? Barnet er 2.5 år. Far har "vanlig samvær" nå. Hva er naturlig samværsform med en slik avstand - 2.hver helg? Dersom far lager bråk - hva vil trolig skje da?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Veldig egoistisk av ham hvis han lager trøbbel av at hun flytter...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 hvorfor?? det er jo like mye hans barn!!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 Mulig det er egoistisk av meg å flytte,men bf har vært utrolig egoistisk i denne prosessen og lagd et "helvete" for meg. Jeg må kunne fortsette med livet mitt på en god måte og akkurat nå føler jeg at jeg kan være litt egoistisk og ta vare på meg selv oppe i det hele.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Du kan bare flytte:) Det er faktisk så kort avstand at det har liten betydning. Og hva skal han bråke for? Det er jo ikke som at du "rømmer landet". En har faktisk rett på et liv, selv om en er alene med barn. Det har ingenting med egoisme å gjøre, det har med å skape en god hverdag, noe som også gavner barnet:) Annenhver helg er vel det vanlige ved litt avstand. Det går jo også å være litt fleksibel ang samværet:) Litt ekstra, dersom det passer sånn. Tror lite annet skjer, enn at bf bråker litt. Han "vinner" lite på det, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 jeg er i samme situasjon som deg- men barnet mitt er noen år eldre. her har far samvær annenhver helg- dersom han ikke finner ut han skal noe annet som han syns er "viktigere" enn sønnen..... Jeg syns ikke man skal la være å flytte pga barnefar i en slik situasjon... i mitt tilfelle så vil barnet og faren mest sannsynlig ikke se hverandre noe særlig mindre enn de gjør pr i dag.... man skal jo ha muligheten til å etablere seg på nytt- skaffe seg et liv selv om man er alenemor..og når det da er sånn at man møter en person som man mener er det rette så er det naturlig flytte...i vårt tilfelle er det naturlig at det er vi som flytter, da jeg har en eksmann som ikke bryr seg så veldig om denne farsrollen...mens han jeg er kjæreste med er far og elsker å være det og har så mye samvær han har mulighet til- da er det riktig at han ikke skal måtte flytte bort fra sitt barn mener jeg.... Flytt du....skap et bra liv for deg og barnet.....går fint ann å ha vanlig samvær for det. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå