Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal ha KS på A-hus om et par uker og har noen spørsmål til dere som har hatt KS der:

Risikerer man å havne på 4-manns rom, eller tar de hensyn til at man trenger ro den første tiden etter KS.

Hvordan er det med smertelindring første døgnet, får man kun Paracet?

Hadde dere babyen inne på rommet første natten, og følte dere at dere fikk god hjelp av barnepleierne det første døgnet? Har hørt rykter om at man er ganske hjelpesløs første døgnet, det er derfor jeg lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt KS på AHUS, men fødte der i fjor august og skal føde der igjen en av de nærmeste dagene.

Jeg vet at de har både 4, 2 og 1-mannsrom på barselsavdelingen. 1 og 2-mannsrommene er forbeholdt de som har hatt litt tøffe fødsler - det må vel også bety de som tar keisersnitt skulle jeg tro....?

Jeg lå på 4-mannsrom og valgte selv å ha babisen min inne hos meg 24 timer i døgnet når jeg fødte sist, og vil dette denne gang og, men jeg observerte at det var mange slitne mammer som lot babisen stå og sove ved vaktrommet slik at de fikk seg litt søvn på natten og dagen.

Min erfaring med AHUS er at de som jobber på både føden og barsel var utrolig behagelige og hyggelige mennesker. Dessverre har sykehuset et ufortjent dårlig rykte på seg - jeg var ihvertfall veldig fornøyd med den hjelpen jeg fikk både i fødsel og de 2-3 dagene etterpå.

Lykke til!

Skrevet

Er det flere som har erfaringer?

Skrevet

Jeg har jobbet på barsel på Ahus og kan si at du mest sannsynlig vil få tomannsrom. Når det gjelder smertelindring vil du få sterkere stertestillende enn paracet dersom du trenger det. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...